کد خبر: 309711
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
بازدید 218
نمایش عروسک دست‌ساز مربی کانون در موسسه فرهنگی اکو

مربی فرهنگی کانون استان چهارمحال و بختیاری صلح و دوستی را یکی از مهمترین انگیزه‌های خود برای ساخت عروسک «مام صلح» دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اثر صغری عالی‌پور در میان آثار منتخب دومین  فراخوان ملی  آرمان صلح در سالن آمفی تئاتر و نگارخانه‌ی دیپلماتیک موسسه‌ی فرهنگی اکو به نمایش گذاشته شده است.

این مربی کانون درباره دلیل ساخت عروسک «مام صلح» گفت: من سال‌های زیادی است که در کانون فعالیت می‌کنم و معتقدم یکی از مهمترین نیازهای کودکان و نوجوانان داشتن فضای امن برای زندگی است.

وی افزود: بعد از اینکه فراخوان ساخت عروسک در کانون داده شد به عنوان کسی که در حوزه کودک و نوجوانان فعالیت می‌کند تصمیم گرفتم عروسکی بسازم بتواند نماد نیازی‌هایی که کودکان جهان لازم دارند، باشد.

مربی فرهنگی کانون تصریح کرد: در ساخت این عروسک از ایده کودکان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم استفاده کرده‌ام.

عالی‌پور گفت: در ساخت این عروسک همچنین از نشانه‌هایی استفاده شده که همگی نماد صلح و دوستی هستند به طور مثال از شاخه زیتون یا از پرنده که هر دو نماد صلح و آزادی هستند در عروسک مام صلح استفاده شده است.

همچنین از رنگ‌های مختلف نیز استفاده شده که هر کدام نماد یک قاره و مردم آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کودکان، صلح و دوستی و آرامش را حس می‌کنند به همین دلیل باید جهانی پر از آرامش را برای آنها بسازیم.

سازمان منطقه‌ای همکاری‌های اقتصادی اکودر سال ۱۹۸۵ از سوی دولت های ایران، پاکستان و ترکیه راه‌اندازی شد و پس از آن کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به این سازمان اضافه شدند و در سال ۱۹۹۵ نیز با موافقت اعضای سازمان، موسسه فرهنگی اکو با رویکرد «تحکیم قرابت‌های فرهنگی، پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملت‌های کشورهای عضو از طریق روش‌های اجتماعی و فرهنگی به‌صورت نظری و عملی» کار خود را آغاز کرد.

یادآوری می‌شود آثار تولید شده در فراخوان دومین فراخوان ملی آرمان صلح، ضمن معرفی در دومین نمایشگاه آرمان صلح در قالب: کتاب، بیلبورد، پوستر، موشن گرافیک، کارت، بروشور، لباس، تمبر و شبکه‌های اجتماعی با حفظ امضای طراح منتشر می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =