ستاره ی بخت کانون ایلام در جشنواره منطقه ای قصه گویی درخشید

قصه ی ستاره بخت از کانون ایلام با قصه گویی رویا هواس بیگی قصه گوی باتجربه ی کانون ایلام در بخش زنان و مردان مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی برگزیده شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،قصه ی ستاره بخت از کانون ایلام با قصه گویی رویا هواس بیگی قصه گوی باتجربه ی کانون ایلام در بخش زنان و مردان مرحله منطقه ای جشنواره بین المللی قصه گویی برگزیده شد این قصه به همراه چند قصه ی دیگر چندی پیش با موفقیت از مرحله استانی گذشت و به منطقه ای راه یافت که در نهایت از میان قصه های راه یافته‌ی کانون ایلام به این مرحله ستاره ی بخت  در ردیف برگزیده های منطقه ای درآمد.

همچنین در بخش پادکست قصه گویی و قصه های نود ثانیه ای که در سطح کشور قضاوت می شوند نیز چند قصه ی دیگر در کارنامه  قصه  گویان ایلام امید بالا رفتن دارند و تا کنون به مراحل نهایی راه یافته اند

بر این اساس به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری، محمود مروج معاون فرهنگی کانون، محمد گودرزی‌دهریزی دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، عالیه قوامی مدیرکل کانون استان یزد، مسئولان استانی و جمعی از قصه‌گویان در استان یزد برگزار شد.

این مراسم بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در محل «عمارت‌خانه پدری» در یزد برگزار شد و برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی پخش آنلاین داشت.

مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۴ مهر با برگزاری افتتاحیه نمادین به میزبانی کانون استان خراسان رضوی و در شهر توس در بخش‌های «ملی»، «آیینی‌سنتی» و «قصه‌گویی با زبان اشاره» آغاز به کار کرد و به صورت متمرکز تا ۱۵ آبان ادامه داشت.

برگزیدگان بخش «آیینی‌سنتی»

داوری این بخش را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره، برعهده داشتند.

این بخش در دو گروه «دختران و پسران» و «زنان و مردان» برگزار شد. در بخش «دختران و پسران» سید یاسین آل داوود با قصه «جنگ رستم با پولادوند» استان سمنان، آتنا بیات با قصه «تازیانه بهرام» استان مرکزی، مشکات عباسیان با قصه «بحرطویل و خوان سوم رستم» استان بوشهر، المیرا موری با قصه «رستم و اسفندیار» استان خوزستان، امیرمحمد موسایی گله با قصه «پادشاهی کیکاووس» استان چهارمحال و بختیاری، سبحان نصیرآبادی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» استان سیستان و بلوچستان به‌عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

برگزیدگان در گروه «زنان و مردان» نیز عبارتند از: مسعود اکرمی با قصه «نقل رستم و اشکبوس» استان یزد، امیر تنها با قصه «نقل اکوان دیو» استان گیلان، التفات داوودبیگی قصه «زائر» استان زنجان، حسین غلامی با قصه «آشنایی رستم و تهمینه» استان مازندران، شیرین کیخانی با قصه «بی بی سه شنبه» استان سیستان و بلوچستان.

برگزیدگان بخش «قصه‌گویی به زبان اشاره»

داوری این بخش را «وحیده نظری» مدرس زبان اشاره مدارس استثنایی و آموزگار کودکان کم‌توان ذهنی، «کیخسرو رنگرز» مدرس زبان اشاره انجمن ناشنوایان و آموزش و پرورش و «مهتاب شهیدی» مدرس و داور جشنواره‌های قصه‌گویی برعهده داشتند و تمامی شرکت‌کنندگان این دوره نیز از استان تهران بودند.

معصومه پورامام علی با قصه «ماجرای مورچه کوچولو»، الهه تاجیک با قصه «این چه پرنده‌ای هست؟»، فاطمه گلچین با قصه «وقتی آقای شاد کچل شد» و لیلا مکانی با قصه «عروسی آقای هزارپا» به‌عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

برگزیدگان بخش «ملی»

داوران بخش ملی مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره  بین‌المللی قصه‌گویی «کبری بابایی»، شاعر، منتقد و کارشناس ادبی کانون، «رضا موزونی»، نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان و «محمد سیمزاری» نویسنده، بازیگر و کارگردان در منطقه اول و «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان، در منطقه دوم بودند.

برگزیدگان بخش ملی در دو گروه «دختران و پسران» و «زنان و مردان» معرفی شدند.

مهدیس اخلاقی با قصه «گل بلور و خورشید» استان البرز، سعیده جهانشاهی با قصه «خاله سوسک خوش شانس» استان کرمان، شکیبا حاتمی با قصه «پرنده نصیحتگو و مرد طمع‌کار» استان لرستان، ستاره خالقی با قصه «خاله خجه» استان تهران، سها علایی با قصه «کلاه شادی» استان سمنان، شکیبا فرخی با قصه «خاله کفشدوزک» استان کرمانشاه، ناهید محمدی منصوری با قصه «قل قلی» استان خوزستان، ضحی مختارپور با قصه «گم شده گم نشده» استان یزد، سارا میرزایی با قصه «زال و سیمرغ» استان خراسان رضوی، علیرضا یادگاری با قصه «راز چشمه‌ها» استان مرکزی و سوگند صابری با قصه «قصه نی» خراسان شمالی برگزیدگان بخش «دختران و پسران» بودند.

همچنین محبوبه بنازاده با قصه «شتر رقاص» استان یزد، شیما صمدی با قصه «خوشحال باش مرغک من» استان کردستان، چیمن حیدری با قصه «پارسام» استان آذربایجان غربی، فرانک حیاتی با قصه «طبیب طماع» استان کرمانشاه، هادی رفیعی با قصه «مترسک» استان زنجان، اعظم رهنما با قصه «راز آیینه» استان اصفهان، مریم زارع با قصه «خدیجه کرکرو» استان یزد، شبنم سیدی با قصه «نیت» استان کرمان، محبوبه صرفی با قصه «ننه گلاب» استان سمنان، مینا عسکری با قصه «خفاش دیوانه» استان کردستان، مریم فرخ فال با قصه «بادی که خوابش می‌آمد» استان خراسان جنوبی، ضحی محزون با قصه «موش دم بریده» استان فارس، آناهیتا محلفی با قصه «تولد یک قلب» استان هرمزگان، هیوا ملکی با قصه «خرس شمشیر به دست» استان کردستان و رویا هواس‌بیگی با قصه «ستاره بخت» استان ایلام در بخش «زنان و مردان» معرفی شدند.

شایان ذکر است برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله ملی راه یافتند و برگزیدگان نهایی بخش ملی در مراسم پایانی جشنواره بیست‌وسوم معرفی خواهند شد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =