قصه‌گوی مهابادی به مرحله ملی جشنواره قصه‌گویی کانون راه یافت

قصه‌گوی مهابادی با کسب عنوان برگزیده مرحله منطقه‌ای، جواز حضور در مرحله ملی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، آیین پایانی مرحله منطقه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در محل «عمارت‌خانه پدری» استان یزد برگزار و برگزیدگان در سه بخش «ملی»، «آیینی‌سنتی» و «قصه‌گویی با زبان اشاره» معرفی شدند.

بر این اساس در بخش ملی، چیمن حیدری از مهاباد با قصه «باد سام» عنوان برگزیده گروه مردان و زنان را کسب کرد و راهی مرحله ملی این جشنواره شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم با بیان اینکه کلاغ قصه‌گو هیچوقت به خانه نمی‌رسد تا قصه‌های ما تمام نشود، افزود: خوشحالم که به یک اختتامیه دیگر رسیدیم و همیشه اختتامیه‌ها به معنای کارنامه و نتایج است که پس از زحمت‌های فراوان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و آیین اختتامیه را به یک افتتاحیه برای فرایندی دیگر وصل می‌کنیم.

مهدی علی‌اکبرزاده با اشاره به اینکه خداوند هم در کتاب مبارک، با قصه با بندگانش صحبت می‌کند و حتی قصه‌ای را با عنوان «احسن القصص» می‌شناسیم افزود: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت قصه‌گویی است و ما از کودکی با قصه بزرگ شدیم و وقتی مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها قصه می‌گویند و ما با رسیدن به این سن نیز قصه می‌گوییم نشان از شیرینی و هیجان قصه دارد.

برگزیدگان نهایی بخش ملی در مراسم پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری که به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی و همزمان با شب یلدای ۱۴۰۰ برگزار می‌شود معرفی خواهند شد.

گفتنی است، پیش از این نیز افسانه بازیار مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۱ مهاباد جواز حضور در بخش بین‌الملل بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون را کسب کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =