جشنواره آوه‌زین؛ پیوند دوستی کودکان کرمانشاهی با آب

با همکاری اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ جشنواره «آوه‌زین» روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در محل سراب شهرستان روانسر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جشنواره «آوه‌زین» با هدف اهمیت و توجه کودکان و نوجوانان به مایه حیات؛ آب برگزار شد.

این جشنواره، بعدازظهر روز پنج‌شنبه بیستم آبان ۱۴۰۰، در محل سراب شهرستان روانسر و درمیان استقبال مردم این شهرستان به اجرا درآمد.

کودکان و نوجوانان با لباس‌های رنگین «کُردی» و با حضور عروسک‌های بلندقامت و میله‌ای، و...در فضای باز سراب شهرستان روانسر جمع شدند و یک روز شاد و خاطره‌انگیز را رقم زدند.

در ابتدای این مراسم، پس از اجرای قرآن و سرود مقدس جمهوری اسلامی، «سعدی مصطفی‌زاده»، فرماندار شهرستان روانسر به سخنرانی پرداخت.

مصطفی‌زاده با تقدیر از اداره‌های کل کانون پرورش فکری و آب و فاضلاب استان کرمانشاه به عنوان برگزارکنندگان جشنواره «آوه‌زین»، برگزاری این جشنواره را فرصتی مهم و مناسب برای توسعه فرهنگی شهرستان روانسر عنوان کرد و افزود: لازمه توسعه شهرستان روانسر، برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

فرماندار روانسر همچنین از مشارکت اداره‌های مختلف این شهرستان برای برگزاری این جشنواره نیز قدردانی کرد.

او در بخشی از سخنانش به فعالیت‌های فرهنگی و هنری چشمگیر کانون پرورش فکری در شهرستان روانسر اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری، فرصت مناسبی را برای تقویت و پرورش استعداد کودکان این شهرستان مهیا کرده است تا این استعدادها به خوبی شکوفا شوند.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه نیز در این مراسم طی سخنانی، از مشارکت فرماندار فرهنگی و اداره‌های مختلف شهرستان روانسر در برپایی جشنواره آوه‌زین قدردانی کرد.

فتاحی گفت: جشنواره "آوه‌زین"، این فرصت را برای همه ما مهیا کرد تا با زبان فرهنگ از آب به عنوان مایه حیات حرف بزنیم.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه همچنین گفت: از والدین و بچه های خوب، از فرماندار فرهنگی و فرهنگ دوست مردم خوب شهرستان روانسر که با استقبال خوبشان از این برنامه ما را همراهی کردند، تشکر می‌کنیم.

او با اشاره به خشک‌شدن سراب روانسر گفت: اگرچه کشور ما دچار خشک سالی شده است.اما نگاه ما همیشه روشن است. و سراب روانسر دوباره خواهد جوشید.

فتاحی همچنین از کودکان این شهر خواست تا با کمک یکدیگر در پاکسازی سراب روانسر مشارکت کنند.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه از کودکان حاضر در این مراسم خواست تا از ریختن هرگونه بطری پلاستیکی، زباله و ... در سراب روانسر خودداری کنند.

در ادامه مراسم، پس از راهپیمایی گروه سرود "بوکه‌بارانه" در محوطه سراب روانسر، به اجرای سرود پرداختند که اجرای این گروه با استقبال مردم شهر روانسر روبه‌رو شد.

همچنین در قسمتی از مراسم، از عروسک "آوه‌زین" رونمایی شد.

دف‌نوازی گروهی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری شهرستان روانسر نیز گرمی خاصی به این مراسم بخشید.

در پایان این مراسم، دو تن از اعضای کانون، «دعای طلب باران» را خواندند و آرزو کردند تا رودخانه‌های کشور عزیزمان پرآب و خروشان شوند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از نقاشی‌های برگزیده اعضای مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان روانسر، در محوطه سراب این شهرستان برپا شد.

جشنواره «آوه‌زین» با همکاری اداره‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آب و فاضلاب استان کرمانشاه برگزار شد.

همچنین، اداره‌های برق، آب، بهداشت، راه و ترابری، فرمانداری، سمن‌ها، نیروی انتظامی، و...شهرستان روانسر در برپایی این مراسم مشارکت فعال داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =