وبینارهای آموزشی با موضوع پدافندغیر عامل برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، وبینارهای آموزشی «پدافند غیرعامل به زبان ساده» و «مخاطرات، امداد ونجات» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، محسن اسدزاده، کارشناس فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: این نشست های مجازی همزمان با هفته پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل کانون، مدرسان دوره پدافند غیرعامل، مسئولین، مربیان، والدین و اعضای مراکز سراسر استان در روز یک شنبه و دوشنبه شانزدهم و هفدهم آبان ماه برگزار شد.

در ابتدای جلسه «پدافند غیرعامل به زبان ساده»   مدیرکل کانون استان با اشاره به فعالیت‌های کانون و تاثیراین فعالیت‌ها برپرورش خلاقیت و مهارت‌افزایی، افزایش اعتماد به نفس، پدافندغیرعامل را با فعالیت‌های کانون عجین دانست وافزود: مربیان کانون ضمن افزایش دانایی و آگاهی با شیوه‌های خلاق و جذاب مخاطب کودک ونوجوان را با پدافند غیرعامل آشنا می کنند.

ابراهیم زره‌ساز به اعتماد واطمینان خانواده‌ها به کانون اشاره کرد و افزود: مراکز فرهنگی، هنری وادبی کانون با فراهم ساختن بستر خوب و شرایط مناسب موجبات پرورش استعداد و خلاقیت کودکان ونوجوانان را فراهم می آورد.

وی تصریح کرد در شرایطی کنونی که سرعت به روز شدن کودکان ونوجوان با پیشرفت های روز افزون در حوزه‌های ارتباطی  بسیار بالا رفته و خطرات و آسیب های متعدد فضای مجازی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند، پدافند غیرعامل را نباید صرفاَ به یک هفته خاص منحصر و محدود دانست.

 در ادامه  این وبینار، مدرس دوره به بیان توضیحاتی درباره مفاهیم مانند انواع تهدیدها (با منشأ طبیعی و انسانی)، استتار، اختفاء و... پرداخت و ضمن  بیان اهداف کلی پدافند غیرعامل، برآموزش وفرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد.

سمانه اقبال فر به شرایط خاص ژئوپلیتیکی و تهدیدهای مختلفی که کشورمان را تهدبد می‌کند اشاره کرد وافزود: پدافند غیرعامل به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین، ساده‌ترین و صلح‌آمیزترین روش‌های حفاظت درمقابل دشمنان است.

محمد صادق توکلی  مدرس وبینارآموزشی «مخاطرات، امداد ونجات» به خطرات و تهدیدات احتمالی پیرامون زندگی انسان‌ها پرداخت و به نقش انسان‌ها و اهمیت کار گروهی در مواجهه با این خطرات و تهدیدات اشاره کرد.

شایان ذکر است: در انتهای هر دو وبینارمدرسان به سوالات شرکت کنندگان در خصوص پدافند غیر عامل  پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =