کد خبر: 309824
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
بازدید 279
برنامه‌های هفته کتاب کانون کرمان اعلام شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب را با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی کتاب‌محور گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از ۲۴ آبان تا اول آذر ۱۴۰۰ به طول می انجامد، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کتاب‌محور تدارک دیده است.

بنابر این خبر، آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در قالب برنامه «یک کتاب، یک قصه»، در صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی استان به معرفی کتاب با ابزار قصه‌گویی برای عموم مخاطبان می‌پردازد. همچنین در این هفته برگزیدگان مهرواره استانی کتاب‌های طنز معرفی و آثار برگزیده در صفحه اینستاگرام آفرینش‌های فرهنگی کانون استان برای علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. فراخوان مهرواره «کتاب‌های طنز» همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده و شرکت‌کنندگان این مهرواره با ساخت کلیپ‌های کوتاه تصویری به معرفی کتاب‌های طنز پرداخته‌اند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون ماهان هم در این هفته با برنامه خیابان جوانی رادیو کرمان با موضوع «اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی» مصاحبه خواهد کرد.

این در حالی است که، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نمایشگاه کتاب شهر کرمان که به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود غرفه فروش کتاب و محصولات کانون را خواهد داشت.

بر همین اساس، آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کرمان، آثار برگزیده مهرواره استانی «یک کتاب، یک عروسک» را که  مهرماه ۱۴۰۰ فراخوانش اعلام شده بود را داوری، اعلام و منتشر می‌کند. علاقه‌مندان به شرکت در مهرواره استانی «یک کتاب، یک عروسک» باید با ساختن یک فیلم کوتاه و با استفاده از یک عروسک الهام‌گرفته شده از یک کتاب به معرفی آن کتاب بپردازند.

همچنین از دیگر برنامه‌های آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نمایش تئاتر «دستمال سفید» برگرفته از کتاب «وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» است. این تئاتر کاری از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره یک رفسنجان است.

آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در این هفته دو ‌برنامه «دوپنجره» مجازی را برگزار می‌کند. این برنامه‌ها با نقد و بررسی کتاب‌ «وقتی مژی گم شد» با حضور مینو کریم‌زاده نویسنده کتاب و به میزبانی انجمن ادبی کانون سرچشمه و کتاب «صورت فلکی گمشده» و با حضور سمیه سیدیان نویسنده کتاب و به میزبانی انجمن ادبی کانون رفسنجان با مشارکت انجمن‌های ادبی کانون سرچشمه و انار برای اعضای این انجمن‌ها اجرا خواهد شد.

ساخت کلیپ‌های کوتاه معرفی کتاب با حضور نویسندگان کرمانی کتاب‌های کودک و نوجوان و انتشار در صفحات رسمی و مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم از فعالیت‌های مشترک آفرینش‌های ادبی و روابط‌عمومی کانون استان در بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =