برگزاری نخستین جشنواره مجازی «تئاتر کاغذی» ویژه نوجوانان

در کانون استان اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی جشنواره مجازی " تاتر کاغذی " ویژه نوجوانان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی برگزار می شود.

 به  گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نخستین جشنواره مجازی  " تاتر کاغذی " ویژه نوجوانان  با مشارکت شهرداری منطقه یک اصفهان برگزار می شود.

این جشنواره با توجه به وضعیت بیماری کرونا دراستان بصورت مجازی با هدف گسترش مفاهیم دینی مذهبی  برای نوجوانان برگزار می گردد و در آن علاقه‌مندان پس از  شرکت در کارگاههای مجازی انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون پس از نوشتن نمایشنامه خود  به ساختن دکور و شخصیت عروسکی نمایش و اجرای تئاتر کاغذی پرداختند

تئاتر کاغذی یکی از شیوه‌های جذاب و هیجان‌انگیز نمایش عروسکی است که عروسک‌ها و دکور آن از کاغذ و مقوای رنگ‌آمیزی شده گاهی به صورت تخت و گاهی به صورت حجمی ساخته می‌شود. برای اجرای این نوع از نمایش نیازی به ابزار گران‌قیمت و دور از دسترس نیست و حتی می‌توان از کاغذها و مواد دورریختنی استفاده کرد

این روزها کودکان و نوجوانان زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند و این فرصت خوبی برای افزایش قدرت خلاقیت، اعتماد به نفس و قدرت بیان در نوجوانان  که آن به صورت غیرمستقیم و از طریق  هنر نمایشی ارائه خواهند داد .

این فراخوان در  رده سنی نوجوان در نظر گرفته شده بود و رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری الزامی نبوده و ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل باکیفیت امکان‌پذیر بود و مدت زمان اجرای تئاتر کاغذی  بین دو تا پنج  دقیقه است .

محورهای موضوعی جشنواره تئاتر کاغذی شامل :  داستانهای قرآنی ، زندگی ائمه و اعیاد مذهبی 

 شایان ذکر است   مهلت ارسال آثار به جشنواره ۲۰ مهر ماه 1400 بوده و علاقه‌مندان آثار خوبی در قالب ویدئوهای تئاتر کاغذی  به انجمن هنرهای نمایشی استان  ارسال نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =