سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی

مربیان ادبی کانون فارس، در نشست‌های ادبی، تجربیات خود را با دیگر مربیان به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، بر اساس پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۴۰۰  آفرینش‌های ادبی استان فارس،  با هدف بهره‌مندی از تخصص ادبی مربیان، سلسله نشست‌های آموزشی با محتوای ادبی برگزار در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار می‌شود.

بر این اساس هر یک از مربیان ادبی استان فارس با توجه به تجارب موفق و ارزنده خود، به عنوان کارشناس تخصصی نشست، موضوعی را در راستای فعالیت‌های ادبی کانون انتخاب و در رابطه با آن، با همکاران شرکت‌کننده در نشست به بحث و گفتگو می‌نشیند.

سلسله نشست‌های تخصصی ادبی، با برنامه‌ریزی و پشتیبانی استان، از سوی مربیان ادبی و در زمان‌بندی تعیین شده، هر دو هفته،  یک‌بار برگزار خواهد شد.

 شروع این فعالیت ۲۴ آبان همزمان با روز کتاب و کتاب‌خوانی آغاز شد و میترا یگانه، با موضوع روایت در شعر نوجوان با سایر مربیان ادبی استان فارس به گفتگو نشست. تعریف روایت، روایت و داستان‌پردازی در اشعار نوجوان محمود کیانوش، بیوک ملکی و حسین تولایی، سه شاعر نوجوانانه‌سرا از سه نسل متفاوت، تحلیل روایی سه شعر از این سه شاعر و بحث و تبادل‌نظر با همکاران، محتوای اولین جلسه‌ی‌این نشست بود.

اهمیت شخصیت و شگردهای شخصیت‌پردازی، مکان و زمان در داستان، خیال در شعر کودک و نوجوان، قدرت کلمات در نوشتن، تأثیر شعرخوانی بر کودکان، کودک و تفکر خلاق در نوشتن خلاق، کتاب‌های تصویری برای کودکان و کاربرد زبان محاوره و معیار در شعر فارسی از دیگر مباحث این سلسله نشست خواهد بود که در ۹ جلسه به انجام می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =