کارگاه‌های آشنایی با نحوه انتخاب، معرفی و روخوانی کتاب

اولین جلسه کارگاه‌های آموزش مجازی «آشنایی با نحوه انتخاب، معرفی و روخوانی کتاب» در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  استان خراسان رضوی، کارشناس آموزش و پژوهش استان خراسان رضوی ازبرگزاری دوره آموزشی «آشنایی با نحوه  انتخاب، معرفی و روخوانی کتاب» ویژه مسئولین و مربیان کانون  با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در روزهای  ۲۲ و۲۹ آبان  خبر داد.

محدثه فریدی برگزاری این دوره از سوی واحدآموزش و پژوهش را درراستای برنامه های هفته کتاب اعلام کرد و گفت: اولین جلسه  این دوره آموزشی  با حضور لیا عرفانی مدرس علم اطلاعات ودانش شناسی درروز شنبه ۱۲ آبان با هدف آشنایی مربیان با فعالیت کتابخوانی و کتابداری  مدرن وآگاهی از شیوه های خلاقانه و روزآمد ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار شد و بیش۹۰ ازنفر ازمسولین و مربیان  استان های خراسان رضوی و جنوبی در این  دوره شرکت کردند.

مدرس دوره در ابتدای جلسه سرفصل‌ها و مباحث مرتبط با روش‌های به روزترویج فرهنگ کتابخوانی را تشریح کرد.

لیا عرفانی در ادامه ضمن بیان توضیحات درخصوص تغییرات شگرف قرن ۲۱، عصرانفجار اطلاعات پرداخت و به اهمیت فناوری‌های نوین و گره خوردگی آن  با شیوه زندگی بشر امروز  نیز اشاره کرد.

وی با بیان این موضوع که مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است  به آخرین تعریف سواد ازنظر «یونسکو» و راهکارهای بهبود زندگی پرداخت و انواع سواد در قرن ۲۱ مانند  سواد رسانه‌ای، سواد مالی، سواد عاطفی، سواد بوم‌شناختی و... را برشمرد.

 در ادامه لیا عرفانی ضمن  اشاره  به ویژگی های و یچیدگی‌های کودک قرن ۲۱  بر اتخاذ روش‌های جذاب، به روز و متناسب با  سرعت  فناوری‌های روز در علاقمند ساختن  مخاطبین کودک و نوجوان  به کتاب و کتابخوانی تاکید  کرد.  

در  پایان جلسه، مدرس  دوره  مربیان  را با انواع کتابخانه های هیبرید: ترکیبی از سنتی و دیجیتال و مجازی (دیجیتال) : تماما رقومی و دیجیتالی آشنا، دلایل  اهمیت مهارت های سواد اطلاعاتی را تشریح کرد و به سوالات حاضران پاسخ  داد.

گفتنی است دومین جلسه این دوره آموزشی ۸ ساعته درروز ۲۹ آبان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =