رونق مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در هفته کتاب و کتاب‌خوانی

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کاون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در تلاش و تکاپو هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم‌زمان با هفته ملی کتاب و کتاب‌خوانی، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با هدف ایجاد انس با کتاب در مخاطبان، ویژه برنامه‌های متنوع اجرا می‌کنند.

مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون قزوین ویژه برنامه پیک کتاب را با حضور مربیان در مدارس چندین فعالیت کتاب‌محور اجرا کرد. اجرای نمایش خلاق، روخوانی کتاب، افتتاح کتابخانه مدرسه، اجرای قصه گویی و اهدا کتاب بریل به دانش آموزان استثنایی بیاضیان از جمله فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون قزوین، هفته کتاب و کتابخوانی را با ویژه برنامه " لحظه خوش خواندن" آغاز کرد. در این برنامه فعالیت‌های متنوعی از جمله انجام بازی‌های فکری، معرفی تاریخچه ساخت کتاب، معرفی نویسندگان مطرح ایران و جهان و شماری از آثار آنها، اجرای طرح «یک قصه، یک کتاب» ( قصه گویی و معرفی کتاب پرنده طلایی ) ، معرفی کتاب صوتی و فایده‌های آنها، پخش پادکست قصه گویی عضو برگزیده مرکز و گفتگو با وی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده و مراحل ساخت پادکست سه دوست، توضیح پادکست کتابخوانی و ساخت کتاب صوتی در طرح" لحظه خوش خواندن"، گفتگو درباره اهمیت کتاب‌خوانی و معرفی طرح" کتاب دوست داشتنی من" ( معرفی کتاب توسط اعضا به صورت خلاق)، معرفی کتاب توسط مربی و اعضا و بلند خوانی کتاب و پخش  فیلم و کلیپ انجام شد.

این مرکز در روز دوم هفته کتاب، کارگاه اموزشی "کتاب های خوب برای بچه های خوب "  را با حضور «عاطفه قاسمی» نویسنده و پژوهشگر  از استان خراسان شمالی برگزار کرد.

گفتگو درباره گزینه‌های انتخاب کتاب خوب و پرسش و پاسخ از جمله بخش‌های این کارگاه بود.

هم‌چنین این مرکز ویژه برنامه‌ای برای دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی پرتو خرد با فعالیت‌های معرفی کتاب توسط مربی و اعضا، روخوانی کتاب، معرفی راه‌های تشخیص و انتخاب کتاب مناسب و انتشارات مناسب کودک و نوجوان و مترجم های معتبر، معرفی نویسندگان مطرح ایران و جهان و تعدادی ازآثار ایشان، معرفی فعالیت‌های کانون، معرفی باغ کتاب، کارگاه آموزش کاردستی ( کتاب کاغذی و نشانگر کتاب) و پخش عکس و کلیپ اجرا کرد.

فضاسازی مناسبتی و برپایی نمایشگاه کتاب‌های جدید از دیگر فعالیت‌های این مرکز در هفته کتاب است.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان در دومین روز هفته کتاب، اجرای برنامه خوانش متون کهن ادبی را با هدف پویش کتابخوانی مجازی و یک کارگاه آموزشی با موضوع چگونگی خوانش کتاب صوتی در فضای مجازی را اجرا کرد.

این مرکز هم‌چنین، در هفته کتاب و کتابخوانی هر شب ساعت 21، یک پادکست قصه گویی در گروه‌های شاد و گروه واتس‌آپ اعضای کانون با عنوان قصه‌های شب بارگزاری می‌کند.

مربیان مرکز فرهنگی و هنری خاکعلی نیز به این مناسبت، به دیدار کتابداران کتابخانه‌عمومی خاکعلی رفتند و همراه با تبادل تجربه و اطلاعات از تلاش ایشان قدردانی کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان، با اجرای کارگاه کاردستی( نشانگر کتاب به روش کاغذ وتا به صورت حضوری)، روخوانی کتاب "قیچی که دنبال کار می‌گشت"، معرفی کتاب با استفاده از طرح دیواری، نقد کتاب معرفی شده توسط اعضا و پخش اثر پویانمایی از کتاب قصه پنیرک، این ایام را گرامی داشت.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه قزوین هم در ادامه برنامه‌های هفته کتاب خود، فعالیت‌های معرفی وقایع وایام (معرفی هفته کتاب وکتابخوانی )، اجرای طرح باغ کتاب، معرفی حرفه کتاب‌داری در قالب معرفی مشاغل و کارگاه نقاشی را اجرا کرد.

مرکز فرهنگی و هنری اقبالیه با همکاری با دو مدرسه عارفه و اسماعیل زاده‌ها و اجرای فعالیت های متنوع کتاب‌محور مانند کتابخوانی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی،معرفی کتاب و کارگاه کاردستی هفته کتاب را گرامی داشت.

هم‌چنین مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد، فعالیت‌های زنگ مطالعه(طرح هر هفته یک کتاب بخوانیم)، معرفی کتاب‌های مرجع و گفتگو درباره شیوه انتخاب کتاب خوب را براساس شعار هفته کتاب امسال«جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =