رونمایی از کتاب «سکوت به زبان مادری»

در نشست مجازی نقد و بررسی کتاب که به صورت ماهانه به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار می‌شود، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از یک کتاب تازه رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 26 آبان 1400، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشست مجازی نقد و بررسی کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده» به همراه رونمایی از کتاب «سکوت به زبان مادری» در کانون استان قزوین برگزار شد.

در آغاز این برنامه «اعظم یوسفی اصل» معاون فرهنگی و اجرایی کانون استان قزوین با خوانش یکی از سروده‌های کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده» هفته کتاب را فرصتی برای معرفی و انتخاب کتاب‌های خوب دانست.

در ادامه «مژده اروجی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین» با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی به همکاران خود، کتاب خوب را چراغی برای گذر از ظلمت به روشنی توصیف کرد و حرفه کارکنان کانون را به سبب خدمت در راستای افزایش آگاهی و کتاب‌خوانی در مخاطبان بسیار ارزشند و اثرگذار دانست.

رونمایی کتاب «سکوت به زبان مادری» نوشته «مهدی مردانی» شاعر، نویسنده و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان با حضور مدیرکل کانون بخش دیگر این برنامه بود که به همین مناسبت با اهدای لوح سپاس و یادبود به نویسنده این اثر از وی قدردانی شد.

گفتنی‌ست کتاب «سکوت به زبان مادری» مجموعه شعر نوجوان با هجده شعر نیمایی و چهارپاره شامل اشعار مذهبی، عاشقانه، اجتماعی و ملی، ویژه گروه سنی بالای سیزده سال است که توسط «فرید آمالی» تصویرگری شده است.

در ادامه مهدی مردانی که نویسنده کتاب «جنگ سالهاست که تمام نشده»نیز هست، اجرای برنامه نقد و بررسی این اثر را برعهده گرفت.

وی در آغاز خریدن کتاب را نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی دانست و کتاب را برای سبد خرید هر خانواده، ضروری و باارزش برشمرد.

در بخش نقد و بررسی کتاب، مربیان کانون با طرح مواردی درباره محتوا، قالب‌سازی، شخصیت پردازی در سروده‌ها، نوع نگاه و تازگی طرح مطالب در کتاب «جنگ سالهاست که تمام نشده» مواردی را با نویسنده این کتاب در میان گذاشتند.

هم‌چنین «سید احسان امامی» مربی مسوول مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه که تصویرگری این کتاب را بر عهده داشته، همراه با توضیحاتی درباره شیوه شکل‌گیری تصاویر این کتاب، به پرسش‌ها و نظرات همکاران خود درباره تصویرسازی این اثر پاسخ گفت.

در پایان این نشست، از سه مربی کانون که تاکنون بیشترین فعالیت و همراهی را با نشست‌های نقد و بررسی کتاب داشتند، با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

گفتنی‌ست کتاب «جنگ سالهاست که تمام نشده» شامل ۲۴ قطعه شعر سپید، ویژه نوجوانان درباره دفاع مقدس است که توسط مهدی مردانی سروده و توسط سید احسان امامی تصویرسازی شده است.

این کتاب با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تولید شده و توسط نشر صریر در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =