دهمین نشست «دنیای من، دنیای کتاب» برگزار شد

همزمان با گرامی داشت هفته کتاب وکتابخوانی به همت واحد کارشناسی فرهنگی استان نشست «دنیای من، دنیای کتاب» به صورت مجازی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، نشست مجازی «دنیای من، دنیای کتاب» با حضورمدیرکل استان وعلیمراد خرمی، کارشناس فرهنگی استان مازندران ونویسنده، منتقد و پژوهشگرحوزه ادبیات برگزار شد.

معصومه موسویان، کارشناس فرهنگی استان با اعلام این خبرافزود: دراین نشست که با هدف بررسی شیوه های گسترش و ترویج  فرهنگ کتابخوانی، توسعه وتقویت فعالیت ها و برنامه های کتاب محورو پرورش تفکرانتقادی در روز یکشنبه  ۲۳ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد، مسئولین، مربیان، اعضای مراکز استان و سایرعلاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی به بحث و گفتگو راجع به کتاب «توکایی در قفس» از آثار نیما یوشیج شاعر شهیر کشورمان پرداختند.

درابتدای جلسه مدیرکل کانون، ضمن خیر مقدم به میهمان ویژه ی برنامه وشرکت کنندگان، هفته کتاب و کتابخوانی و سالروزتولد نیما یوشیج راگرامیداشت.

ابراهیم زره سازبا تقدیراز فعالیت های بی وقفه مربیان مراکز، به مشکلات همه گیری ویروس کرونا و محدویت های ناشی ازآن برکتابخانه های کانون اشاره کرد وابراز امیدواری با گذراز این شرایط، شاهدحضورپرشورکودکان ونوجوانان درمراکزکانون باشیم.

علیمرادخرمی، نویسنده، منتقد و پژوهشگرحوزه ادبیات دراین نشست درباره «علی اسفندیاری»   که به نیما یوشیج شهرت دارد به زبانی ساده، صمیمی وروان سخن گفت وافزود: نیما بیشتر به شاعری معروف است تا نویسندگی نیما سنت شکن بوده و به دلیل به وجودآوردن تنوع درادبیات آن را زنده کرد. اگرکتاب‌هایی را که قبل از نیما بوده مطالعه کرده باشید، می فهمید که جای نیما آن زمان واقعا خالی بوده است. درآن زمان تکرار باعث شده بود که شعر ملال آور شده باشد، شاعری که سبک نو داشته باشد، نداشتیم؛ اما یک دفعه نیما به شکل کاملاً جدی شعرا را ازقیدوبندها جدا کرد و تفکرتازه را وارد شعر کرد و شعرحیات تازه ای گرفت.

 وی درادامه گفت: نیما چهره زیبا و جذاب‌تری را از شعر ایران به جهان نشان داد، او یک شاعر مدرن ایرانی است و در همه جا هم در تفکر و هم شعر طبیعت ایرانی و طبیعت مازندرانی رانشان می‌دهد.

خرمی سپس به موضوع نویسندگی نیمایوشیج  پرداخت و ضمن اشاره به نقش پیشگامی او درادبیات کودک، به کتابهای «توکایی در قفس» و «آهوی گردن دراز» که توسط کانون پرروش فکری کودکان ونوجوانان چاپ شده اشاره کرد.

موسویان درتکمیل این خبر گفت: درادامه نشست اعضا به بیان نقدونظراتشان درباره ی کتاب «توکایی در قفس» پرداختند و درانتهای برنامه به تماشای انیمشنی با همین نام ازتولید ات کانون نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =