برگزاری نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان «نوغزل»

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشست انجمن شاعران نوجوان «نوغزل» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با محوریت شعر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 27 آبان 1400، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان«نوغزل»کانون استان قزوین با موضوع نقد سروده‌های اعضا برگزار شد.

در این نشست مجازی که «مهدی مردانی» نویسنده، شاعر و کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین اداره آن را بر عهده داشت، اعضای علاقه‌مند به سرودن شعر، موارد و نکات قابل توجهی را برای خلق آثار بهتر آموختند.

در آغاز چند عضو از مراکز فرهنگی و هنری سراسر استان،شماری از آخرین سروده‌های خود را برای حاضران دراین نشست خواندند و این آثار از نظر محتوا، ارتباط‌گیری، تصویرسازی و انتقال مفاهیم احساسی موردنقد و بررسی مربیان و سایر اعضا قرار گرفت.

مهدی مردانی نیز با اشاره بر اهمیت خوانش زیاد کتاب‌های شعر برای اعضای علاقه‌مند به سرودن و معرفی آثار چند شاعر معاصر، آشنایی با شعر روزگار کنونی را باعث آگاهی اعضا از دغدغه‌های امروز شعر و زبان سرایش آنها دانست.وی هم‌چنین بر عدم لزوم ارتباط منطقی در شعرسرایی تاکید کرد و این اصل را  از تفاوت‌های روایت شعر و داستان دانست.

گفتنی است، انجمن ادبی نوغزل کانون استان قزوین، آخرین پنج شنبه هر ماه با حضور اعضا، مربیان و سایر افراد علاقه‌مند، نشستی را در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک قزوین برگزار می‌کرد که در دوره فاصله گذاری اجتماعی به سبب گسترش بیماری کرونا، این نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =