کد خبر: 310167
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
بازدید 85
گرامی‌داشت هفته کتاب در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین  با اجرای برنامه‌های متنوع هفته کتاب و کتاب‌خوانی را گرامی می‌دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین  با اجرای ویژه برنامه‌هایی با شعار«جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» هفته کتاب را گرامی ‌می‌دارند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره دو کانون تاکستان فعالیت‌های متنوعی را به این مناسبت انجام داد.

اجرای ویژه برنامه «جشن یار مهربان»، فضاسازی مناسبتی مرکز و اجرای فعالیت معرفی کتاب به صورت طرح دیواری، برگزاری نشست شاعران و نویسندگان جوان شهر با اعضای نوجوان مرکز و گفت و گو و تبادل نظر با موضوع «چرا و چگونه کتاب بخوانیم»، معرفی آثار مهمانان برای اعضا، برپایی نمایشگاه کتاب با معرفی کتاب‌های تازه مرکز، اجرای فعالیت بازی و سرگرمی با اسم کتاب‌های کانون، قصه‌گویی عضو مرکز با عنوان«یک داستان، یک مثل»، اجرای مسابقه بهترین روخوانی کتاب برای اعضا توسط نویسندگان و اهدای جوایز توسط مهمانان به اعضا، تقدیر از اعضای کتابخوان مرکز و اهدای کتاب به مهمانان از جمله این فعالیت‌ها بود.گفتنی‌ست«سهراب خدابنده لو» یکی از مهمانان شاعر این برنامه که آثار وی نیز منتشر شده، قبلا عضو کانون بوده است.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان یکی از ویژه برنامه‌های هفته کتاب خود را برای کودکان کار این شهرستان اجرا کرد.

قصه‌گویی، پخش پویانمایی «یکی کم است»، همخوانی سرود کودکان صلح، مسابقه، بازی و سرگرمی واهدای کتاب از فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون استان قزوین با دعوت از دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی امام صادق(ع) چندین فعالیت کتاب‌محور انجام داد.

معرفی هفته کتاب وکتابخوانی، بازی و سرگرمی، اجرای مسابقه با موضوع کتاب، معرفی کتاب، گفتگو درباره راه‌های انتخاب کتاب خوب، کارگاه کاردستی کتاب‌محور، کارگاه نقاشی، نمایش خلاق و اهدای کتاب به اعضای کتاب‌خوان از فعالیت‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه هم فعالیت‌های مسابقه کتاب دوست داشتنی من با رویکرد معرفی نویسندگان کودک، مسابقه نقاشی و عکاسی با عنوان «یار مهربان» و با موضوع کتاب و معرفی ناشران کودک از جمله انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون آبیک به این مناسبت چند برنامه متنوع اجرا کرد.

برگزاری کارگاه نقاشی با عنوان «کتاب محبوب من» ، نشست معرفی نویسنده«حبیب نظاری» برای اعضای نوجوان، برگزاری کارگاه نوشتن خلاق ، برگزاری کارگاه کتابخوانی،اجرای مسابقه  و بازی و سرگرمی، هماهنگی بازدید  دانش آموزان مدرسه «فرهنگ و ادب»از مرکز و برگزاری کارگاه‌های متنوع فرهنگی و هنری کتاب‌محور برای آنها، ساخت و انتشار نماهنگ‌های معرفی کتاب اعضا در فضاهای مجازی و سامانه شاد از جمله این فعالیت‌ها بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون بویین‌زهرا هم در هفته کتاب کارگاه آموزشی «تشویق فرزندان به کتاب‌خوانی» را برای پدران و مادران اعضا برگزار کرد، قصه‌گویی، برپایی ایستگاه مطالعه، کارگاه نقاشی، مسابقه نوشتن خلاق و کارگاه آموزشی تربیتی از دیگر فعالیت‌های این مرکز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =