با تولید محتوای مناسب، کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم

مدیر کل کانون فارس گفت: با تولید محتوای مناسب نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، پرورش و در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در ویژه برنامه« ساعتی با کتاب» که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون فارس برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: «کودکان را به کتاب‌خوانی عادت دهید» گفت: شعار امسال هفته کتاب «جای خالی را با کتاب خوب پر کنید» است که اگر بتوانیم از فرصت‌هایی که دست می‌دهد استفاده و با کتاب خوب، اوقات را غنی کنیم، آینده درخشانی را برای کودکان و نوجوان رقم خواهیم زد.  

او افزود: امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: کسی که با کتاب آرامش می‌یابد، هرگز آسایش از او سلب نمی‌شود. این کلام گهربار، اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را صدچندان می‌کند. معجزه پیامبر ما قرآن است و خداوند بزرگ در سوره علق به پیامبر می‌فرماید: اقراء یعنی بخوان؛ همچنین ۲۵۵ بار در کتاب آسمانی ما به عنوان «کتاب»، ۵۸۲ بار به واژه «علم»، ۲ بار به کلمه «قلم» و ۳ بار از «خواندن» یاد شده که همه و همه اهمیت مطالعه و کتاب را یادآور می‌شوند.  

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه کشورها در سایه رشد فکری و فرهنگی است و در این راستا،  فرهنگ کتاب‌خوانی و تولید محتوا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.  

کامرانی افزود: در کشور عزیز ما، با توجه به نظر کارشناسان، سرانه مطالعه مناسب نبوده و تولید محتوا در بخش کودک و نوجوان از وضعیت خوبی برخوردار نیست؛ در این راستا لازم است اهالی کتاب و قلم تلاش بیشتری کنند. او گفت: ما با ترجمه مخالف نیستیم اما بیش از ۶۰ درصد کتاب‌های حوزه کودک  و نوجوان  ترجمه هستند و با توجه به دارا بودن بستر مناسب و پیشینه فرهنگی و ادبی که داریم باید دست به کار نوشتن و تولید محتوای مناسب شده و نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، پرورش و در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم.  

به گفته‌ی مدیر کل کانون فارس، برای انجام هر کاری باید  بستر فرهنگی ایجاد شود و در فراهم‌سازی  این بستر، کتاب با محتوای خوب نقش بزرگی دارد. ناگزیریم برای آینده و رسیدن به اهدافمان، برنامه‌ریزی کنیم چون ما نباید با آینده مواجه شویم، باید آن را بسازیم و برای این کار نیاز به برنامه، تلاش و کوشش داریم.

کامرانی در پایان با اشاره به این موضوع که یکی از افتخارات کانون دارا بودن و فعالیت در برنامه‌های کتاب‌محور است گفت: تلاش کنیم تا کتاب‌خوانی را بین کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نهادینه و اوقات فراغتشان را با کتاب پر کنیم.

ویژه برنامه ساعتی با کتاب در قالب مسابقه «معرفی کتاب خوب» با هدف ترویج فعالیت کتاب‌خوانی با محوریت آشنایی اعضا و مربیان با کتاب‌های مناسب و برگزیده و توجه ویژه به شیوه‌ی معرفی کتاب برای ترغیب به مطالعه و ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری فارس برگزار شد تا مربیان بتوانند در یک کار گروهی به اجرای برنامه خلاق خود در زمان مشخص و در فضای مجازی بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =