رونمایی از مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» در مرکز تخصصی علوم کانون

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» در رابطه با گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، علی فتی رییس پارک علم و فناوری و جمعی از کارشناسان در مجتمع آفرینش مرکز تخصصی علوم از مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» رونمایی شد.

در این مراسم که همزمان با هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی صورت گرفت فاطمه غفاری مسئول مجتمع آفرینش توضیحاتی راجع به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در رابطه با آشنایی اعضا با مفاهیم زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست بیان داشت.

وی در ادامه در رابطه با مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» گفت: گروهی از نویسندگان برجسته‌ی ایرانی در قالب داستان کودکان را با تعدادی از گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران آشنا کرده‌اند.

پس از مراسم رونمایی از کتاب‌های نورسیده مجتمع آفرینش حاضرین همراه بازدید از بخش اکوسیستم دریایی و جانوری مجتمع آفرینشمرکز تخصصی علوم  توضیحات نعیم اسدی معاون فرهنگی کانون در رابطه با این بخش‌ها را شنیدند.

در ادامه در نشستی صمیمانه در سالن اجتماعات مجتمع آفرینش پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان توضیحاتی راجع به فعالیت‌های کانون در زمینه‌های مختلف ارائه داد و گفت: کانون پرورش فکری بیش از ۶۰ فعالیت مختلف برگزار می‌نماید و در مرکز تخصصی علوم فعالیت‌های علمی به شکل ویژه‌ای دنبال می‌گردد.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه برگزاری نشست‌های علمی و کارگاه‌های برخط تخصصی زیست‌محیطی؛ این همکاری‌ها را در زمینه آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان اثربخش قلمداد کرد.  

در ادامه حبیب مسیحی تازیانی  گفت: در ایجاد زمینه فکری و آموزشی موثر به شما و نیروهای مجموعه‌تان خداقوت می‌گویم.

وی ضمن ارائه توضیحاتی راجع به ماموریت اداره کل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: اگرچه کرونا با خود مشکلات بسیاری را به همراه آورد؛ اما یکی از مزایای آن این بود که ویژگی‌های نحوه استفاده از تکنولوژی برای ارتباط بهتر و توسعه دامنه ارتباطی ما در حوزه علم را، ارتقا بخشید.

مسیحی تازیانی در رابطه با اهمیت شناسایی محیط زیست در بین کودکان و نوجوانان از رشد بهره‌گیری از همگرایی بین محیط زیست، کانون پرورش فکری و حوزه آموزش و پرورش سخن گفت.

وی در مورد موضوع بحث آموزش در سطوح مختلف و بحث کیفی سازی آموزش‌ها اظهار داشت: ۱۱ سال ارتباط تنگاتنگ با کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش ما را برآن داشت تا نقطه نظرات مربیان و معلمان را به عنوان هد آموزشی قرار داده و برای برطرف کردن نقاط ضعف بشتابیم.

مسیحی کودکان را ابزارهای قدرتمندی برای جلوگیری از فاجعه زیست‌محیطی قلمداد کرد و افزود: کودکان با تذکراتشان می‌توانند ترمز فاجعه محیط زیست را که اگر اصول رعایت نشود اتفاق می‌افتد بکشند و از همین رو نقش کودکان بی‌بدیل است.

در این نشست صمیمانه همچنین علی فتی با اشاره به قابلیت‌های مجتمع آفرینش از اعلام آمادگی پارک علم و فناوری در زمینه‌ی تبادلات علمی خبرداد و افزود: حاضریم با برگزاری نشست مشترک راه‌کارهای میسر شدن زمینه‌های انتفاع بیشتر دانش‌آموزان از فعالیت‌های علمی، مسابقات و جشنواره‌ها را بررسی نماییم.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: خلاقیت و نوآوری فصل مشترک ما و کانون پرورش فکری است و می‌توانیم در زمینه انتقال تجارب به یکدیگر قدم‌های موثری برداریم.

در پایان به رسم یادبود و همزمان با هفته کتاب‌و کتاب‌خوانی چند جلد از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری به همراه نشانگر کتاب مزین به عروسک محلی دختولوکعروسک محلی استان هرمزگان به میهمانان اهدا شد.

گفتنی است همزمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با حضور پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان، حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، علی فتی رییس پارک علم و فناوری و جمعی از کارشناسان در مجتمع آفرینشمرکز تخصصی علوم از مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =