کتاب‌های دو زبانه کانون پرورش فکری، به کودکان و نوجوانان عضو مرکز فردوس معرفی شد

اعضای مرکز فرهنگی و هنری فردوس با مجموعه کتاب‌های دوزبانه‌ی مجموعه سیمرغ قصه‌های مردم ایران از انتشارات کانون پرورش فکری بیشتر آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ کودکان ونوجوانان شرکت کننده در این برنامه پس از آشنایی با مجموعه کتاب‌های دو زبانه موجود در کتاب‌خانه مرکز به منظور معرفی به دیگر اعضای این کتاب‌خانه با هنر کلاژ جلد تعدادی از این کتاها را به صورت روزنامه دیواری طراحی کردند.

بر اساس این خبر؛ آشنایی با گویش‌ها و لهجه‌های محلی نقاط مختلف ایران،  شناخت بیشتر آداب و رسوم و آیین و اندیشه و قصه های شفاهی از زبان راویان بومی و همچنین آشنایی با نوع متفاوت نگارش کتاب از دیگر اهداف این برنامه عنوان شده است.

گفتنی است: مجموعه سیمرغ قصه‌های مردم ایران، منتخبی از قصه‌های شفاهی است که مربیان کانون در منطقه‌های مختلف ایران از زبان راویان بومی شنیده‌اند و به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان به زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های ایرانی، آن را بازگویی کرده اند.

 قصه های این مجموعه اگر چه هر کدام زبانی شیرین و مفهومی خاص دارند، اما در مجموع گنجینه‌ای از فرهنگ سرزمین ایران را به ذهن و زبان کودکان و نوجوانان منتقل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =