معرفی برگزیدگان بخش کودک و نوجوان پنجمین دوره بازی‌های جدی

مراسم پایانی پنجمین دوره جایزه بازی‌های جدی در حالی برگزار شد که برگزیدگان بخش کودک و نوجوان این رویداد از سوی کانون پرورش فکری شناخته شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم روز پنجم آذر ۱۴۰۰ با حضور جمعی از شرکت کنندگان و اهالی رسانه به میزبانی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران برگزار شد و در کنار سایر برگزیدگان، داوران بخش کودک و نوجوان نیز برگزیدگان خود را معرفی کردند.
امیرحسن سلام‌زاده، آیدین مهدی‌زاده و سیدمحمدعلی حمیدی‌آزاد داوران بخش کودک و نوجوان این رویداد را تشکیل ‌دادند.
آثار ارائه شده از سوی داوران در چهارچوب محصولات چندرسانه‌ای، کمک آموزشی و کمک درمانی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت.
هیأت داوران در این آیین، تنها یک جایزه سوم خود را شامل مبلغ ۲۰میلیون ریال به همراه لوح تقدیر به دلیل پشتکار و تلاش سازندگان آن برای رسیدن به اهداف آموزش رسمی و از راه دور کشور و تطبیق با خواسته‌های آن و توفیق راه‌یابی به شبکه شاد وزارت آموزش‌وپرورش؛ به «نورولند» از تیم آمولای اهدا کرد.

هیأت‌داوران همچنین از تولیدکنندگانی که برای استفاده از فناوری‌های جدید، خلاقیت نسبی و بار آموزشی محدود و تولید محتوا تلاش‌ کرده‌اند قدردانی و برای تشویق آنان مبلغ ۱۰میلیون ریال به عنوان هدیه به هریک از آنان تقدیم کرد و ضمن دعوت به کانون برای کارشناسی تخصصی و ارتقا سطح کیفی و رساندن این محصولات به تولید نهایی برای عرضه به بازار برای مشارکت اعلام آمادگی کرد.
بر همین اساس «پایپس» از تیم هزارتو، «کندو» از تیم گریز، «رهادست» از تیم ققنوس، «واقعیت افزوده بهخوان» از تیم مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، «ایمنی در مدرسه» از تیم راشاگیم و «بومَهَن» نسخه ۲۰۲۱ از تیم رویاسازان و «هوش افزوده» از تیم درینکوگیمز از جمله این تولید کنندگان به‌شمار می‌روند.
در بیانیه ‌داوران بخش کودک و نوجوان پنجمین رویداد ملی جایزه بازی‌های جدی آمده است: هیأت ‌داوران ضمن قدردانی از تلاش گروه‌های توسعه‌دهنده برای حضور در جشنواره و همچنین همه فعالان حوزه صنعت بازی‌سازی که با حمایت و تلاش خود چرخه این صنعت پرمخاطب را به گردش درآورده‌اند اعلام می‌کند با توجه به رویکرد همیشگی در راستای تولید محتوای سالم و همچنین حمایت از پدیدآورندگان آثار فرهنگی، همواره تلاش شده است تا در قالب همکاری و مشارکت و سرمایه‌گذاری، زمینه‌ساز بروز استعدادهای درخشان در حوزه‌های مختلف آثار و تولیدات فرهنگی و هنری باشد.

داوران در ادامه این بیانیه عنوان کردند: این رویداد ملی فرصت مغتنمی است تا ضمن تداوم همکاری‌های سازنده با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در انجام کارهای مشترک، بتوانیم این نوید را به پدیدآورندگان آثار فرهنگی هنری بدهیم که کانون همواره با توجه به نقش حمایتی خود از تمام استعدادهای جوان و خلاق حمایت خواهد کرد و از همکاری و حضور آنها در کانون و یا معرفی به سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.
هیأت داوران همچنین افزوده است: امسال در پنجمین رویداد ملی جایزه بازی‌های جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در بخش کودک و نوجوان در دو بخش به بررسی آثار پرداختیم تا هم بازی‌سازهای حرفه‌ای این حوزه را شناسایی کنیم و هم به کشف استعدادهای جوان و نوظهور این حوزه در بخش ایده‌آزاد بپردازیم.
اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چند سال گذشته با بررسی و تحقیق در صنعت اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای در حوزه معرفی و شناسایی افراد خلاق در عرصه طراحی بازی اقدام و رویدادهای ایده‌آزاد اسباب‌بازی و بازی‌های جدی را برگزار یا حمایت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =