گرامی داشت روز جهانی معلولان، باور به توانایی‌ها و احترام به تفاوت‌های انسانی است

حجت ا...آسمند سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با اعلام برنامه‌های روز جهانی معلولان که از ۱۲ آذر در استان برگزار خواهد شد، گرامیداشت این روز را باور به توانایی‌ها و احترام به تفاوت‌های انسانی خواند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان چهارمحال و بختیاری، حجت ا...آسمند سرپرست کانون استان با ابراز نگرانی از افزایش افسردگی در بین کودکان فراگیر به تبع محدودیت‌های ناشی از کرونا، تولید برنامه‌هایی شاد و متنوع و امید بخش را برای این قشر ضروری دانست و گفت: برنامه های مختص فراگیران به یک روز یا مناسبت خاص محدود نمی‌شود و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در طول سال شاهد اجرای برنامه‌های مختص به این طیف باشیم.
کودکان با نیازهای ویژه از مخاطبین اصلی مراکز فرهنگی کانون استان هستند و اعضا فراگیر با مرکزیت شماره ۳ شهرکرد در قالب روش‌های خاص و متناسب از فعالیت‌ها و خدمات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این سازمان برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در روز جهانی معلولان به منظور انعکاس توانمندی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه کانون و معرفی خدمات و فعالیت‌های مرکز فراگیر و ایجاد زمینه‌ی ارتباط و تعاملات کتابخانه‌ای با دیگر اعضا مراکز فرهنگی، ویژه برنامه‌هایی با محور موضوعی «با باور به توانایی‌ها و احترام به تفاوت‌ها، آینده را خواهیم ساخت » برگزار می‌شود.

وی در ادامه برنامه‌های این اداره‌ی کل را به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین اعلام کرد و گفت: با تعامل و مشارکت کانون با مدیر کل و معاون  آموزش و پرورش استثنایی، مقرر شد تا در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان جشنی مشترک برای کودکان فراگیر با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود. این ویژه برنامه با مشارکت گروه‌های تئاتر و نمایش صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد. اجرای سرودهای ناشنوایان با زبان اشاره، دکلمه خوانی، موسیقی و دف نوازی فراگیران نابینا، قصه گویی با زبان اشاره و ... از دیگر برنامه‌های این جشن خواهد بود و علاوه بر آن فعالیت‌های گسترده‌ای در قالب نمایش، انیمیشن، معرفی کتاب، کارگاه‌های مهارت‌افزایی، شعرخوانی،  داستان‌نویسی و شعر سرایی، گفتمان‌های فرهنگی، تصویرگری، نقاشی و... تدارک دیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =