تولید بیش از ۳۶ عنوان اسباب‌بازی از سوی کانون

بیش از ۳۶ عنوان سرگرمی و اسباب‌بازی در سه سال گذشته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری با برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی و همچنین ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای در زمینه تولید محصولات سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

این محصولات در حوزه تولید اسباب‌بازی در سال ۹۷ و ۹۸ دوازده عنوان سرگرمی به تعداد ۱۲۱هزار و ۷۰۰، در سال ۱۳۹۹ چهارده عنوان به تعداد ۱۷۴هزار و ۷۸۰ و در سال ۱۴۰۰، ۱۰ عنوان و به تعداد ۳۳هزار بوده است.

همچنین سرگرمی باغ فرش، کمی بزرگتر، کلمه‌ساز انگلیسی، کتاب‌بازی کرم اندازه‌گیر، بردگیم میهمان‌های ناخوانده، کتاب پازل آهو و پرنده از دیگر محصولاتی است که کانون در دست تولید دارد.

بر همین اساس با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در زمینه پیوست فرهنگی، کانون اقدام به تولید محصولات جدیدی از جمله اسباب‌بازی در این حوزه داشته است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به نقش و جایگاهی که دارد همواره به دنبال حمایت و تعامل با تولیدکنندگان اسباب‌بازی به‌ویژه تولیدکنندگان نوپا است.

برهمین اساس کانون از سال‌ ۱۳۹۷ تاکنون با شناسایی افراد جوان و خلاق توانسته است با ایجاد بانک اطلاعاتی از طراحان این حوزه و از طریق برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی و همچنین ایده‌آزاد بازی‌های رایانه‌ای، دوره‌های کارشناسی و آموزش‌های تخصصی را با حضور اساتید به‌نام این حوزه‌ برگزار و بیش از ۱۸۰ ماکت اسباب‌بازی که با نگاه و فرهنگ ایرانی طراحی شده است، برای تولید آماده کند.

کانون پرورش فکری از طریق اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای، این فرصت را برای تمامی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران صنعت اسباب‌بازی فراهم آورده است تا در قالب کار مشارکتی و یا تولید با نشان خود اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =