کد خبر: 310593
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز جهانی معلولان در کانون استان‌های مختلف

با آغاز هفته‌ جهانی معلولان و برای گرامی‌داشت این مناسبت، مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها ویژه‌برنامه‌هایی برگزار می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به اینکه هفته‌ جهانی معلولان همواره برای کانون ویژه و برجسته بوده؛ مراکز کانون در استان‌ها برای گرامی‌داشت این هفته‌ خاص، به همت واحدهای مختلف خود، ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

قصه‌گویی به زبان اشاره در اصفهان

 به مناسبت هفته جهانی معلولان، مرکز فراگیر کانون اصفهان با همکاری مدرسه استثنایی شفق ویژه برنامه «روشنای امید» را برگزار کرده است. پخش فیلم از کتابخانه سیار روستایی اصفهان، قصه‌گویی برای بچه‌ها به زبان اشاره، کارگاه نقاشی و سرود از برنامه‌های این مراسم بود.

در این برنامه رییس آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان، کارشناس فرهنگی اداره کل و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مرکز و کتاب خانه سیار روستایی اصفهان حضور داشتند.

همچنین به مناسبت این هفته، ویژه‌برنامه شاد قصه‌گویی، نمایش فیلم ، کاردستی، نقاشی، مسابقه و... در آموزشگاه کودکان استثنایی ادب با مشارکت کانون استان اصفهان برگزار شد.

معرفی و روخوانی کتاب «من ناشنوا هستم» در مرکز فراگیر کرج

مرکز مجتمع کانون کرج به عنوان تنها مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز هفته «توان یابان» را گرامی داشت.

این مرکزِ فراگیر تلاش می‌کند با اجرای فعالیت‌های مختلف، شناخت کودکان و نوجوانان را نسبت به این گروه از افراد جامعه بیشتر ‌کند.

اجرای بحث آزاد با دو موضوع شکرگزاری و معلولیت محدودیت نیست، معرفی و روخوانی کتاب «من ناشنوا هستم»، قصه‌گویی از کتاب «نگهبان چشمه» و تصویرگری کتاب و کاردستی، ساخت کارت با موضوع «من می‌توانم» از جمله برنامه‌های اجرایی این مرکز بود .

حضور در مدرسه استثنایی ایلام

به مناسبت هفته گرامیداشت معلولان، مربیان مرکز فراگیر به همراه کارشناسان و کارشناس مسئول کانون استان با حضور در مدرسه استثنایی گل‌ها برنامه‌های شاد و متنوعی را اجرا کردند. کاردستی، نمایش، شعرخوانی و قصه‌گویی از بخش‌های مختلف این برنامه بود.

مرکز فراگیر استان ایلام با امکانات ویژه و کتاب‌های بریل و کتاب‌های ویژه ناشنوایان در طول سال فعالیت‌های موثری را برای کودکان و نوجوانان دارای نیاز ویژه برگزار می‌کند.

برگزاری مهرواره‌ «دوست تازه‌ من» در کانون تهران

کانون استان تهران در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مهرواره‌ «دوست تازه‌ی من» در دو بخش «ساخت عروسک با نیازهای ویژه» و طراحی و مناسب‌سازی شیوه‌های آموزشی و «بازی و سرگرمی‌ها» که بخش اول مخصوص اعضا و مربیان بوده و بخش دوم، ویژه‌ اولیاء تربیتی و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون است.
همچنین در این هفته در کانون استان تهران شاهد انتشار آثار اعضای دارای نیازهای ویژه در کارگاه‌های برخط در چهار رشته‌ نقاشی، کاردستی، اوریگامی و قصه‌گویی خواهیم بود که در این بخش، علاوه بر اعضای مراکز فراگیر کانون، آثار کودکان و نوجوانان غیرکانونی نیز که بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده با اداره‌کل آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، در کارگاه‌های برخط کانون به صورت رایگان شرکت کرده‌اند، منتشر خواهد شد.
انتشار سه کتاب صوتی که از سوی مربیان مراکز فراگیر تهیه و تدوین شده‌ است، بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های این هفته استان تهران خواهد بود.
در ادامه، برگزاری پنج ویژه‌برنامه‌ حضوری در پنج مرکز فراگیر کانون استان تهران و قدردانی از اعضا، مربیان و مسئولان فعال مراکز فراگیر و کارگاه‌های برخط این حوزه، از دیگر برنامه‌های این کانون برای هفته‌ معلولان به شمار می‌رود.

باور به توانایی‌ها و احترام به تفاوت‌های انسانی
استان چهارمحال و بختیاری نیز با توجه به آغاز هفته جهانی معلولان و اینکه کودکان با نیازهای ویژه از مخاطبان اصلی مراکز فرهنگی کانون هستند امکانی برقرار کرده تا اعضا فراگیر با مرکزیت شماره ۳ کانون شهرکرد در قالب روش‌های خاص و متناسب، از فعالیت‌ها و خدمات متنوع فرهنگی، هنری و ادبی این سازمان برخوردار شوند.
همچنین کانون چهارمحال و بختیاری به مناسب گرامی‌داشت این هفته با تعامل و مشارکت با مدیرکل و معاون آموزش و پرورش استثنایی، در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل کانون استان جشنی مشترک برای کودکان فراگیر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌کند. این ویژه‌برنامه با مشارکت گروه‌های تئاتر و نمایش صدا و سیمای استان برگزار خواهد شد.
اجرای سرودهای ناشنوایان با زبان اشاره، دکلمه‌خوانی، موسیقی و دف‌نوازی فراگیران نابینا، قصه‌گویی با زبان اشاره و... از دیگر برنامه‌های این جشن خواهد بود و علاوه بر آن فعالیت‌های گسترده‌ای در قالب نمایش، انیمیشن، معرفی کتاب، کارگاه‌های مهارت‌افزایی، شعرخوانی، داستان‌نویسی و شعر سرایی، گفتمان‌های فرهنگی، تصویرگری، نقاشی و... تدارک دیده شده است.
بهترین تبریک؛ تلاش برای احقاق حقوق افراد دارای نیازهای ویژه
کانون خراسان جنوبی نیز با برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای برنامه از سوی کاروان پیک امید کانون استان در مدارس استثنایی و مراکز نگهداری کودکان با نیازهای ویژه، دعوت از چهره‌های موفق استانی دارای نیازهای ویژه به منظور انتقال پیام‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی، معرفی ظرفیت‌های مراکز کانون در خدمات‌رسانی به این افراد، معرفی کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات کانون با خط بریل، معرفی کتاب‌های صوتی تولید شده از سوی اعضای مراکز کانون استان به منظور بهره‌برداری کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا این هفته را گرامی می‌دارد.
همچنین برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های هفته معلولان همکاری با دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی و مدیریت آموزش و پرورش استثنایی در اجرای برنامه‌های این هفته از اهم فعالیت‌هایی است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز کانون به مرحله‌ی اجرا در خواهد آمد.
در حال حاضر مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر کانون واقع در شهرستان بیرجند و مرکز فراگیر کانون در شهرستان قاین استان خراسان جنوبی به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه خدمات‌رسانی می‌کنند.
استقبال از روز جهانی معلولان با شعار «من می‌توانم» در کانون زنجان
کانون پرورش فکری استان زنجان نیز، همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس مراکز فراگیر کانون برنامه‌هایی در قالب شعار «من می‌توانم» با همت و اجرای ویژه‌برنامه‌هایی از سوی مراکز و همزمان با روز جهانی معلولان از روز ۱۳ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۰ برگزار می‌کند که می‌توان به برگزاری کارگاه‌های هنری مثل نقاشی، کاردستی، اوریگامی و غیره، برگزاری کارگاه‌های ادبی همچون نوشتن خلاق، معرفی کتاب‌های مخصوص کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه مثل کتاب‌های بریل اشاره کرد.
اجرای برنامه‌های قصه‌گویی و معرفی شخصیت‌های موفق این حوزه و همچنین اجرای زنده قصه‌گویی که به صورت زبان بدن و اشاره صورت خواهند گرفت و نیز در ادامه نشست و هم‌اندیشی با مربیان و معلمان فعال در این حوزه و اهدای بسته‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های این هفته کانون پرورش فکری استان زنجان خواهد بود.

اجرای ویژه‌برنامه‌ «بر بال فرشتگان» در کانون سمنان

مربیان مراکز کانون استان سمنان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هفته‌ جهانی معلولان را گرامی داشتند.

این مربیان در راستای شعار «پیش به‌سوی دنیایی فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت» و با هدف شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر به آن‌ها و والدین‌شان و همچنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه همراه با حس برابری و همدلی، پاسداشت ارزش‌ها، افزایش آگاهی عمومی درباره‌ مسائل مربوط به معلولیت‎های مختلف و اثبات عینی «خواستن توانستن است»، از روز ۱۳ آذر ۱۴۰۰ به‌صورت حضوری و مجازی برای اعضای عادی و فراگیر (کودکان دارای نیازهای ویژه) به اجرای فعالیت‌های متنوع پرداختند.

به‌همت مربیان مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی، ویژه‌برنامه‌ هنری «بر بال فرشتگان» به‌صورت حضوری در قالب فعالیت‌های فرهنگی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، مسابقه، کاردستی و... برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

از سوی مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود نیز با همکاری مدرسه ایوب برای کودکان دارای نیازهای ویژه و عضو مرکز فراگیر، کارگاهی برگزار شد.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان، در کارگاه برخط به معرفی روز جهانی معلولان و معرفی شخصیت سیدمحمد موسوی صاحب شرکت محصولات بهداشتی کودک فیروز که در کودکی دچار فلج اطفال شده بود، پرداخته و با اعضا درخصوص پذیرش معلولان به‌عنوان یک فرد عادی در جامعه، گفت‌وگو داشتند.

مربی‌مسئول کانون مهدی‌شهر در بستر فضای مجازی برای اعضای دختر و پسر به تفکیک روز به اجرای فعالیت‌های فرهنگی در قالب مسابقه، پخش قسمت کوتاهی از فیلم «به رنگ خدا» همراه با نقد و گفت‌وگو، کتاب‌خوانی ویژه روز معلولان پرداخت.

مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان در هفته‌ جهانی معلولان با هدف آشنایی بیشتر اعضا با توانایی‌ها و نیازهای اجتماعی اعضای فراگیر به اجرای فعالیت نمایش و نقد فیلم «همه با هم»، تمرین نقد و گفت‌وگو با موضوع «توانایی‌های آن‌ها را ببینیم»، معرفی مرکز فراگیر (کودکان دارای نیازهای ویژه)، معرفی شخصیت «نیک وی آچیچ» به‌عنوان یک معلول موفق و... پرداختند.

به‌همت مربی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی گرمسار و آرادان با هدف افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، فعالیت معرفی روز معلولان و علت نامگذاری این‌روز برای دانش‌آموزان دبستان شهید چمران روستای یاتری اجرا شد.

گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در مرکز بَزمان سیستان و بلوچستان
بخشدار و رییس شورای اسلامی شهر بزمان با حضور در جمع مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر روز جهانی معلولان را گرامی داشتند.
در این ویژه‌برنامه ابتدا اعضا در کارگاه معرفی وقایع و ایام، با روز جهانی معلولان آشنا شدند و سپس با هنرنمایی خود در کارگاه‌ کاردستی و نقاشی آثاری با موضوع این روز پدید آوردند.
در ادامه فرشاد فرح‌منش بخشدار بزمان در خصوص انواع معلولیت‌ها برای اعضای مرکز سخن گفت و مثال‌هایی از کسانی که دچار معلولیت هستند ولی تحولات بزرگی در زندگی انسان‌ها پدید آورده‌اند بیان کرد.
مسعود روان‌بخش، رییس شورای اسلامی شهر بزمان نیز با بیان چند نمونه از توان‌یابان موفق ایرانی بر این نکته تاکید کرد که معلولیت، محدودیت نیست.
مهمانان این ویژه‌برنامه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بهترین محل برای پرورش استعدادها دانستند و از اعضا خواستند با مطالعه و مشورت با مربیان خود، توانایی‌هایشان را افزایش دهند و از کتابخانه و دیگر امکانات کانون بهره ببرند.

اجرای نمایش «بنگ بنگ» برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی قزوین

واحد هنرهای نمایشی کانون استان قزوین به مناسبت روز جهانی معلولان برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی میثاق، باغچه‌بان و شهید بیاضیان نمایش شاد و آهنگین «بنگ بنگ» را اجرا کرد.

نمایش‌نامه این اثر را «زهرا علیجانی» نوشته و «سارا سیاح» آن را کارگردانی کرده است. همچنین در این اجرا مهدی مردانی، مرجان مسگری و زهرا کریمی به عنوان بازیگر بر روی صحنه رفتند. آهنگسازی را «حسام ساروخانی» برعهده داشته و طراحی و عروسک‌سازی را «زهرا کریمی» انجام داده است.

کارگاه نقاشی با موضوع «من می‌توانم» در مراکز کانون کردستان

به مناسبت هفته معلولان مراکز کانون استان کردستان به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند و اعضا در این روزها با شرکت در کارگاه نقاشی با موضوع «من می‌توانم» این هفته را گرامی داشتند.

به همین مناسبت مرکز فراگیر شماره ۳ سنندج به اجرای قصه‌گویی حلزون من گم شده، نگهبان چشمه، معرفی شخصیت جبار باغچه‌بان، ارسال قصه‌گویی‌های صوتی و تصویری، کاردستی، معرفی کتاب به صورت حضوری و مجازی برای اعضای با نیازهای ویژه پرداختند.

معرفی کتاب بیرون ذهن من، معرفی مشاهیر و شخصیت علمی معروف با معلولیت جسمی وذهنی، آشنایی اعضا با خط بریل، معرفی کتاب هر آنچه در مورد معلولان بدانیم اثر عصمت جعفری‌حقیقی و دعوت از چهره موفق شهرستان بانه دارای معلولیت جسمی و نابینا از جمله برنامه‌های مرکز شماره ۲ بانه به مناسبت هفته معلولان است.

مرکز شماره یک سقز نیز با اجرای برنامه‌های معرفی کتاب من ناشنوا هستم، معرفی جبار باغچه‌بان اولین موسس مدرسه ناشنوایان در ایران، قصه‌گویی کتاب حلزون من گم شده، نمایش فیلم نگهبان چشمه، روخوانی کتاب مثل چشم‌های بابا، معرفی مرکز آموزشی معلولان شفا شهرستان سقز و کارگاه نقاشی همه در کنار هم این هفته را گرامی داشتند.

برگزاری برنامه زنده در اینستاگرام با حضور صباح سلطانی نویسنده معلول انجمن باران، معرفی کتاب، روخوانی کتاب حلزون من گم شده، معرفی استیون‌ هاوکینگ، ادیسون و بتهوون برای اعضا و نمایش فیلم نگهبان چشمه از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری قروه است که در این هفته برگزار می‌شود.

معرفی هفته معلولان، معرفی کتاب و قصه‌گویی در باره ندیم شاهزاده که نابینا بود، قصه‌گویی داستان حلزون من گم شده، معرفی کتاب من ناشنوا هستم، معرفی هنرمندان معلول قروه و سریش‌آباد، بحث آزاد با موضوع چگونه با فرد دارای معلولیت برخورد کنیم، ساخت کارت پستال با نام ما شبیه هم هستیم و معرفی انجمن معلولان باران قروه و سریش‌آباد، دعوت از مدرسه استثنایی بعثت و بهزیستی، معرفی کتاب من ناشنوا هستم، نوشتن متن ادبی با موضوع یک روز اگر نشنویم، نقاشی با موضوع روز کم‌اندامان، تهیه کتاب صوتی با موضوع کودکان با نیاز ویژه از جمله برنامه‌های اجرایی مراکز صاحب، سریش‌آباد و کامیاران است که به مناسبت هفته معلولان برگزار می‌شود.

مجتمع سنندج و مرکز دهگلان نیز با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی نگهبان چشمه، ارتباط با گروه مجازی کوری نابینایان، اجرای قصه‌گویی صوتی، معرفی کتاب به‌صورت صوتی، معرفی شخصیت جبارباغچه‌بان، کتابشناسی چهره کودکان با نیازهای ویژه شورای کتاب کودک، معرفی انواع معلولیت، معرفی شخصیت جبار باغچه‌بان، خوانش کتاب «حلزون من گم شده و من ناشنوا هستم»، بررسی راه‌های ارتباطی مثبت با معلولان به اعضا با نیازهای ویژه توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

بزرگداشت هفته معلولان در مرکز شماره یک و دو مریوان با اجرای قصه‌گویی «آهوی گردن دراز»، معرفی چهره‌های موفق در قالب طرح دیواری، نمایش فیلم «نگهبان چشمه»، بازی و سرگرمی «چینش رنگ»، بحث آزاد با موضوع «من می‌توانم» نقاشی گروهی با تکنیک لکه رنگ در قطع بزرگ، روخوانی کتاب «من ناشنوا هستم»، نمایش فیلم «آهوی گردن دراز»، مسابقه کتاخوانی کتاب «نگهبان چشمه»، بازدید از مدرسه باغچه‌بان و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی برای کودکان دارای نیازهای ویژه و معرفی شخصیت و چهره‌های کم توان فرهنگی ، هنری و ادبی هفته معلولان را گرامی داشتند.

مرکز شماره ۲ سقز نیر با حضور و بازدید کودکان مدارس استثنایی از مرکز (بی‌بی دلشاد-بوستان)، نمایش موشن‌گرافیک‌های سازمان بهزیستی با موضوع برقراری ارتباط صحیح با افراد دارای معلولیت، معرفی کتاب‌های من ناشنوا هستم، حلزون من گم شده، نگهبان چشمه، شناخت رویداد ورزشی پارالمپیک و شناخت چهره‌ها و مشاهیر عرصه هنر دارای معلولیت این هفته را برای کودکان مدارس استثنایی ماندنی کرد.

برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت روز معلولان در استان گلستان
کانون پرورش فکری آق‌قلا استان گلستان نیز با همکاری آموزش و پرورش استثنایی این شهرستان، در آستانه هفته جهانی معلولان ویژه برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه‌ برگزار کرد.
این ویژه‌برنامه برای ایجاد زمینه‌های آسان و ضروری برای تعامل کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با همسالان برگزار شد.
در حاشیه این ویژه برنامه کارگاه‌های دست‌ساخته‌های اعضا و اهدای آن به خیّران شهرستان، برگزاری نمایشگاه کتاب‌های کانون، انجام نمایش طنز و هم‌خوانی، اجرای سرود، قصه‌گویی عضو فراگیر کانون، اجرای نمایش اعضای دختر مرکز، مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد.

برپایی ایستگاه نقاشی و قصه‌گویی از سوی کودکان نابینا و کم‌بینا

همزمان با هفته بزرگداشت معلولان برنامه‌های متنوعی از سوی مرکز فراگیر خرم‌آباد و مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار شد.

در مرکز فراگیر و مرکز شماره چهار خرم‌آباد با حضور اعضای دارای نیازهای ویژه، ‌برنامه‌هایی مانند ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی و کتاب‌خوانی از سوی اعضای نابینا و کم‌بینا اجرا شد و مربیان نیز به مدرسه استثنایی رفتند و برنامه‌های مختلفی با همکاری معلمان این مدارس اجرا کردند.

همچنین در مراسمی که در مدرسه استثنایی شهید نظرزاده خرم‌آباد برگزار شد، از کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص که در مسابقه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزیده شده بودند، مربیان و معلمان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

در پایان این مراسم حضار از نمایشگاه آثار هنری اعضا و دانش‌آموزان مدارس استثنایی و مرکز فراگیر بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان کوهدشت به همین مناسبت با حضور در مدرسه استثنایی کودکان و نوجوانان معلول جسمی حرکتی با همکاری انتشارات پیشوک و با حضور دو موسسه خیریه مهر فرهنگیان و آبشار عاطفه‌ها، برنامه‌هایی از جمله ایستگاه نقاشی، قصه‌گویی و... را انجام دادند.

همچنین اهدای کتاب به همه شرکت کنندگان در ایستگاه نقاشی از طرف کانون و انتشارات پیشوک، اهدای کارت هدیه از طرف موسسه خیریه مهر فرهنگیان، اهدا بسته‌های نوشت‌افزار به عموم کودکان و نوجوانان شرکت کننده از طرف موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها از دیگر برنامه‌های این روز بود.

مراکز کانون سراسر استان لرستان به منظور ایجاد زمینه ارتباط و تعامل کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه کانون با دیگر اعضا، ویژه برنامه‌های مختلفی با محور کتاب و کتاب‌خوانی برگزار کردند.

همچنین برنامه‌های دیگری از سوی مراکز کانون لرستان همچون قصه‌گویی، نمایش، انیمیشن، معرفی کتاب، کارگاه‌های مهارت‌افزایی، شعرخوانی، نقاشی و... در حال اجراست.

پیش به سوی دنیای فراگیر با مشارکت معلولان در مازندران

هفته گرامی‌داشت معلولان در ساری با شعار «پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس‌پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای نیازهای ویژه» برگزار شد.

در مراسمی که به مناسبت این هفته توسط شهرداری ساری و اداره کل بهزیستی استان تدارک دیده شده بود اعضای مرکز فراگیر شماره یک ساری با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در این برنامه مشارکت داشتند. در این برنامه حافظ‌خوانی از سوی یک عضو نابینا، اجرای موسیقی مازندرانی، اجرای اوریگامی، قصه‌گویی و برنامه نجوم با گنبد آسمان نمای بادی از سوی اعضا و مربیان مراکز ساری اجرا شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها از دیگر برنامه‌های استان ساری در هفته جهانی معلولان است.

قدردانی از کودکان برگزیده با نیازهای خاص در استان مرکزی

استان مرکزی به مناسبت روز جهانی معلولان، ویژه برنامه‌ای را با هدف توجه به نیازها و مشکلات افراد توان‌خواه و بسترسازی جهت استفاده همه اقشار جامعه از امکانات کانون در راستای تحقق عدالت اجتماعی برگزار کرد.

کانون پرورش فکری استان مرکزی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش استثنایی در برنامه‌ای به مناسبت هفته جهانی معلولان از نفرات برگزیده جشنواره فرهنگی هنری، ادبی «نیلوفرانه»، مسابقه «تفاوت‌ها زیباست»، طرح کتاب باران کانون و جشنواره قصه‌گویی قدردانی کرد. پیشتر این برنامه‌ها با موضوع کودکان با نیازهای ویژه برگزار شده بود.

اجرای ویژه‌برنامه «ما می‌توانیم» در همدان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر جهانی سفال «لالجین»، در دومین روز از هفته بزرگداشت معلولان با برگزاری برنامه‌ای فرهنگی و شاد، میزبان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزشگاه چهارده معصوم(ع) این شهر شدند.
در این مراسم که با عنوان «ما می‌توانیم» اجرا شد، مربی مسئول مرکز به اجرای برنامه‌های متنوعی هم‌چون مسابقه‌های پرهیجان و قصه‌گویی پرداخت.
سپس کودکان به تماشای انیمیشن «بارون میاد جر جر» ساخته مهین جواهریان از تولیدات کانون نشستند.
در پایان این مراسم از کودکان با اهدای کتاب و هدایای فرهنگی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =