برگزاری پانزدهمین نشست انجمن ادبی " سایه ی خیال" کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد

انجمن ادبی سایه خیال پانزدهمین نشست خود را که به نقد و بررسی سه داستان «گمشدگان» نوشته‌ مریم موسوی ، «ادامه بده » اثرعارف مرتضوی پور و «زنگی که به صدا درنیامد» به قلم مریم جشانی اختصاص داد .

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون کهگیلویه و بویراحمد ،اعضای نوجوان  انجمن ادبی سایه خیال  با محوریت نقد آثار اعضا  با حضور نرگس دوست شاعر ، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

نرگس دوست  پس از شنیدن داستان «گمشدگان » به اصل تخیل  در داستان اشاره کرد و گفت: چنین داستان هایی امروزه در بین نوجوانان بسیار مورد اقبال قرار می‌گیرد .

‌این نویسنده با اشاره به این‌که "کلمه" برای نویسنده یک ابزار مهم و کلیدی است، افزود: نویسنده باید در انتخاب کلمه‌ها و واژگان نهایت دقت را به‌کار گیرد.

دوست  در ادامه‌ نقد داستان « گمشدگان » ایده‌ خوب داستانی را از ویژگی‌های این داستان دانست.

داستان  «ادامه بده » به قلم عارف مرتضوی پور دومین داستانی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنا بر نظر تعدادی از اعضای انجمن  سبک روایت  و کلمات استفاده شده  در داستان موجب سردرگمی  و پی‌جویی مخاطب و باعث دلزدگی او شده و اسباب دیر فهمی در داستان به وجود می آورد . 

«زنگی که به صدا درنیامد » آخرین داستان کوتاهی بود که از سوی مریم جشانی  ارائه شد و پس از ارایه نقدهای اعضای انجمن بر این اثر، نرگس دوست در نقد این اثر بیان داشت: در عین سادگی و روانی، و تکراری بودن سوژه،  داستان خوبی بود و شاید بتوان این داستان را به لحاظ سبک و سیاق، جز داستان‌های رئال به حساب آورد یعنی خیلی فشرده روی موضوعی خاص تمرکز و همان موضوع را بیان کرد.

در پایان این نشست زاویه دید در داستان و اهمیت آن توسط کارشناس مهمان این نشست آموزش داده شده و در داستان‌های ارائه شده بررسی شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =