کانونی‌ها حامل پیام کودکان برای معلولان و سالمندان شدند

به بهانه هفته معلولان، همکاران ستادی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان شهر رشت، حامل پیام اعضای کودک و نوجوانان برای ساکنان این مجموعه شدند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون استان گیلان، نگاه ویژه به تمامی کودکان و نوجوانان و در راستای آن ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان با نیازهای ویژه، با گشایش مراکز فرهنگی هنری فراگیر کانون و حضور آنان در کنار دیگر هم‌سالان، طی سال‌های اخیر وارد مراحل تازه‌ای شد.

این درحالی است که فرهنگ‌سازی و همراه‌سازی تمامی افراد جامعه، به ویژه کودکان و نوجوانان با این حرکت فرآیندمحور، نیازمند تلاشی مضاعف ‌بود و برهمین اساس نیز اجرای برنامه مشترک برای تمامی اعضا و دعوت مستمر از دانش‌آموزان مدارس استثنایی برای شرکت در کارگاه‌های حضوری و مجازی کانون در دستور کار قرارگرفت.

براین اساس، حضور مربیان و اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری کانون در مدارس استثنایی نیز از دیگر اولویت‌های کانون بود و در این میان دیدار با معلولان سالمند و دلجویی از آنان نیز مدنظرقرارداشت.

درهمین راستا، همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری مجتمع رشت به بهانه هفته معلولان و درادامه حرکتی  چندساله -که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا با همراهی اعضای این مجموعه صورت‌می‌گرفت- به دیدار ساکنان آسایشگاه معلولین و سالمندان شهررفتند و پیک شادی آینده‌سازان برای معلولان و سالمندان شدند.

این بازدید که صبح روز چهارشنبه، ۱۷ آذر ۱۴۰۰ صورت‌گرفت، با نشست سرپرست کانون استان گیلان و مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان شهر رشت آغازشد.

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان طی این نشست، ازگستره فعالیت‌ها و اولویت‌های این مجموعه در مسیر فرهنگ‌سازی سخن‌گفت و اظهارکرد: سرچشمه اندیشه‌ای که در کانون پرورش فکری جاری و ساری است، سیره عملی معصومین‌(ع) و الگوپذیری از آنان در جهت حمایت از نیازمندان و توجه از سالمندان است.

میرعظیمی هم‌چنین، آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی به اعضای کانون را خاطرنشان‌کرد و افزود: پرداختن به امر تکریم والدین، معلولان و افراد توان‌یاب، از اهم برنامه‌های مربیان کانون در جهت  انتقال آموزه‌های اسلامی به آینده‌سازان محسوب‌می‌شود.

این مسئول فرهنگی در همین‌حال از نگاه عدالت‌محور حاکم برکانون و ضرورت ارایه‌ خدمات‌رسانی به تمامی مخاطبان صحبت‌کرد و گفت: گشایش مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در شهرستان‌های رشت و رودسر نیز حرکتی در جهت نیل به این اهداف به‌شمارمی‌رود.

 تبریک مناسبت‌های پیش‌رو و تاکید بر لزوم الگوپذیری از حضرت‌زینب(س) و تجلیل از پرستاران ایران اسلامی، قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت و تاکید بر ضرورت افزایش تعامل با این مجموعه و هم‌چنین، اهمیت آگاهی‌بخشی هرچه بیش‌تر به اعضای کانون و خانواده‌ها در این زمینه، از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان سرپرست کانون گیلان به آن اشاره‌شد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت نیز ضمن قدردانی از حرکت‌های فرهنگی کانون، به تشریح اقدامات آسایشگاه پرداخت و با بیان این‌که این مجموعه، نخستین مرکز نگهداری معلولان و سالمندان کشور است، از اهمیت و ضرورت حمایت افزون‌تر صحبت‌کرد.

علی حسینی از نگاه ویژه دستگاه‌های فرهنگی و کمک‌های مردمی نیز سخن گفت و با مهم برشمردن آگاهی‌بخشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آینده‌سازان و خانواده‌ها تصریح‌کرد: این حرکت نقشی مهم در ایجاد فرصت‌های مناسب و فراهم‌سازی امکان زندگی بهتر برای معلولان و سالمندان دارد.

بازدید از بخش‌های مختلف مرکز، دیدار با معلولان و سالمندان و اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی به آنان، پایان بخش برنامه‌های این روز همکاران ستادی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =