مهرواره ملی داستانک گنبدِ کبوتران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) فراخوان اولین مهرواره ملی داستانک «گنبدِ کبوتران» را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی کانون استان با اعلام این خبر گفت: عشق و ارادت به ساحت امام مهربان، امام رضا (علیه‌السلام) در دل هر ایرانی نهادینه و موکد شده است. این ارادت که به صد زبان از دیرباز تا کنون گفته آمده است؛ در قالب هنر و ادبیات جلوه‌ای دیگر داشته است. به همین منظور کانون پرورش فکری خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) اولین جشنواره ادبی ملی داستانک «گنبدِ کبوتران» با هدف ترویج فرهنگ رضوی در قالب داستانک برگزار می‌کند.

بزم‌آرا در ادامه افزود: ترویج فرهنگ والای رضوی، ترغیب نویسندگان نوجوان و بزرگسال به خلق آثار جدید با محوریت فرهنگ رضوی و نونگری و نواندیشی در انتقال مفاهیم رضوی از اهداف این مسابقه است. نوجوانان و بزرگسالان، مخاطبان این مسابقه هستند که می‌توانند حداکثر سه اثر و با محدودیت ۲۵۰ کلمه برای هر داستانک ارسال کنند.

وی تاکید کرد: در این فراخوان صرفا داستانک (حداکثر با ۲۵۰ کلمه) پذیرفته می‌شود و داستان کوتاه، بلند، رمان، خاطره، دل نوشته، نامه و ... مورد قبول نخواهد بود. شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به اداره کل کانون پرورش فکری استان واقع در مشهد، فلسطین ۲۶ پلاک ۳۱، صندوق پستی ۳۷۵-۹۱۷۳۵ و یا به ایمیل Mokatebe.khorasanrazavi@kpf.ir  ارسال کنند.  

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان در پایان گفت: داوری آثار در دو مرحله و با همراهی نویسندگان صاحب نام استانی و کشوری خواهد بود و آثار برگزیده‌ی این مسابقه پس از تأیید داورانِ جشنواره، چاپ و منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =