امام‌رضا(ع) را با زبان هنر و ادبیات به کودکان معرفی کنیم

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شخصیت و سیره امام رضا(ع) را با زبان هنر و ادبیات و فیلم می‌توانیم به دوستداران آن حضرت در سراسر جهان معرفی کنیم.

ه گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده که به مشهد مقدس سفر کرده است در آیین رونمایی از پوسترهای دو مهرواره سراسری کانون با عنوان‌های «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» افزود: مرغک کانون، در کشورهای مختلف جهان شناخته شده و خیلی خوب است که با توجه به تجربه و اعتمادی که مردم به این مجموعه دارند و به برکت امام رضا(ع) بتوانیم در بخش معرفی و سبک زندگی امام رضا(ع) حتی به‌صورت بین‌المللی، فعالیت‌های مشترکی را با بنیاد فرهنگی هنری امام‌رضا(ع) داشته باشیم.


در این آیین که روز ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در مرکز لاله کانون مشهد برگزار شد، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) نیز درباره اهمیت معرفی سبک زندگی امام هشتم(ع) به کودکان گفت: معرفی حضرت امام مهربان به کودکان اهمیت ویژه‌ای دارد و به مصداق حک کردن در دل سنگ است.


محمودرضا برازش تاکید کرد: وقتی از فضایل آقا امام رضا(ع) برای کودکان می‌گوییم باید راه و روش‌های مختلف زندگی این بزرگواران را هم بیاموزیم و با بهترین شیوه بیان کنیم. هنر به کمک ما می‌آید و کانون این تخصص و هنر را دارد که چگونه از زبان هنر استفاده کند و این سبک زندگی را به کودکان بیاموزد.
مدیرکل کانون استان خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: ما در جوار حرم حضرت امام رضا (علیه‌السلام) درباره بازیابی هویت دینی بارها گفت‌وگو کرده‌ایم و چندین رویداد نیز با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(علیه‌السلام) رقم زدیم که مهرواره ملی داستانک «گنبدِ کبوتران» و اولین مهرواره ملی «نامه مهر» از آن جمله است.


ابراهیم زره‌ساز همچنین یادآور شد: یکی از افتخارات کانون پرورش فکری حضور اعضای توانمند مکاتبه‌ای است که در دورترین مناطق و روستاها حضور دارند. نامه مهر با هدف شناسایی و همراهی این اعضا در اختیار رابطان بخش مکاتبه‌ای و ادبی کانون قرار گرفته است و علاقه‌مندان وارد بخش و روند فعالیت مکاتبه‌ای می‌شوند. همچنین با حمایت بنیادبین‌المللی امام رضا(ع) کتاب این آثار چاپ خواهد شد.
لازم به یادآوری است اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) دو مسابقه ملی را تدارک دیده است. اولین مهرواره ملی داستانک «گنبد کبوتران» با هدف ترویج فرهنگ رضوی، نونگری و نو اندیشی در انتقال مفاهیم رضوی در قالب داستانک است. موضوع داستانک‌ها فرهنگ و سیره امام رضا (علیه السلام)، زیارت، یاران و خادمان رضوی و هر آنچه به ساحت مبارک شمس الشموس می‌شود خواهد بود.  


مسابقه دیگر اولین مهرواره ملی نامه‌ای به امام رضا(ع) با عنوان «نامه مهر» است. این مسابقه با بیان احساسات و حال و هوای زائر در قالب نامه‌ای به امام رضا(علیه السلام) خواهد بود. مخاطبان این مسابقه کودکان و نوجوانان خواهد بود.
رونمایی از پوسترهای مهرواره‌های «نامه مهر» و «گنبد کبوتران» صبح چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ با حضور کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئولان استان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =