انیمیشنِ «جایگزین» تندیس زرین جشنواره فیلم رشد را دریافت کرد

انیمیشن «جایگزین» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تندیس زرین جشنواره فیلم رشد را از آن خود کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آئین اختتامیه پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد بعدازظهر روز جمعه ۲۶ آذر در سینما فلسطین برگزار شد.
هیات داوران بخش پویانمایی پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شامل مهین جواهریان، کیارش زندی و مهدی خرمیان، تندیس زرین و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش پویانمایی را به انیمیشن «جایگزین» اثر عبدالله علیمراد به دلیل استفاده درست از فضای بومی و عناصر دیداری با هویت ملی اهدا کردند.
این انیمیشن از تازه‌ترین تولیدات کانون است و تکنیک آن عروسکی تک‌فریم یا به عبارتی استاپ‌موشن است که با روش دیجیتالی فیلم‌برداری شده و ۱۵دقیقه زمان دارد.
در خلاصه‌ داستان «جایگزین» آمده است: در یک عصاری قدیمی وقتی شتر عصاری مریض می‌شود، عصار موتورش را به جای شتر جایگزین می‌کند. با توجه به این‌که حسادت در حیوانات وجود دارد و کینه‌های شتری، پدیده‌ و عنوانی شناخته شده است، شتر به این جایگزینی واکنش نشان می‌دهد و قصه شکل می‌گیرد...
بر اساس این خبر، تندیس سیمین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این جشنواره به فیلم ماهیگیر «The Fisherman» اثر فرانسوا بلانا از کشور فرانسه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم‌های «چرخش» اثر هژیر اسعدی و «آتش سرخ» اثر مونا عبداله‌شاهی هر دو از ایران اهدا شد.
پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از شنبه ۲۰ تا جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ برگزار و به صورت آنلاین اکران شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =