برگزاری وبینار آموزشی تعامل با کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری(سیستان و بلوچستان)

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: همکاران خدمات بخشی از هویت کتابخانه‌های کانون هستند و سهم مهمی در فراهم کردن محیطی آرام برای انجام فعالیت‌ها دارند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، وبینار آموزشی تعامل با کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری برای همکاران خدمات برگزار شد.

هدف از برگزاری این وبینار دو ساعته، که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، افزایش سطح دانش همکاران در سراسر استان بود.

مدیرکل کانون استان در این وبینار حضور یافت و با توصیه‌ی همکاران به مطالعه و کتابخوانی گفت: میزان سرانه‌ی مطالعه در هر کشور،  با  جامعه‌پذیری، فرهنگ‌پذیری و آرامش مردم آن نسبت مستقیمی دارد.

معصومه هادی در توضیح این مطلب گفت: انسان‌های کتابخوان به واسطه‌ی مطالعه با نظرات دیگران، سرگذشت‌ها و... آشنا می‌شوند و به همان میزان در موقعیت‌های گوناگون انتخاب بهتری برای نشان دادن واکنش خواهند داشت.

وی سپس خطاب به همکاران حاضر در وبینار گفت: همکاران خدمات بخشی از هویت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و سهم مهمی در فراهم کردن محیطی آرام برای انجام فعالیت‌ها دارند.

هادی هم‌چنین از همکاران خواست مطالعه‌ی خود را با کتاب‌های موجود در قفسه‌های مراکز آغاز کنند تا پس از احساس شیرینی مطالعه، دایره‌ی مطالعاتی خود را گسترش دهند.

مدیرکل کانون استان در پایان به همکاران توصیه کردکتاب را با فرزندان خود بخوانند تا علاوه بر ایجاد دوستی فرزندانشان با کتاب، محبت خانوادگی آنان نیز افزایش یابد.

گفتنی است مهتاب سارونی، کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، که مدرس این دوره‌ی آموزشی بود، ابتدا ارتباط را از دیدگاه‌های مختلف تعریف کرد و در بیان هدف از ارتباط، آن را «انتقال صحیح و کامل معنی» عنوان کرد.

نقش ارتباط، انواع ارتباط و مهارت‌های ارتباطی دیگر سرفصل‌هایی بود که مدرس دوره به آن پرداخت. سارونی هم‌چنین در بخش موانع ارتباط نکاتی را ذکر کرد که از آن جمله می‌توان به مجادله و جر و بحث‌های بی‌حاصل، قضاوت کردن، تجربه‌های قبلی، خودنمایی و فضل‌فروشی در سخن، قدرت بیان و... اشاره کرد.

وی در پایان رعایت مواردی، در هنگام برخورد همکاران خدمات با کودکان و نوجوانان، به آنان یادآور شد.

گفتنی است کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان در خصوص برگزاری این وبینار آموزشی گفت: به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا و تاثیر آن بر بخشی از آموزش‌ها، موفق به برگزاری دوره‌ی آموزشی برای همکاران خدمات نشدیم.

بی‌با رهسپار ادامه داد: نیروهای خدمات، به عنوان یکی از بخش‌های مهم نیروی انسانی در کانون، نقش فرهنگی مهمی دارند و به همین دلیل باید اطلاعات آنان بروز باشد.

وی در پایان، هفته پژوهش را بهترین فرصت برای برگزاری این دوره‌ی آموزشی دانست و اظهار امیدواری کرد بتوان دوره‌های دیگری نیز برای همکاران این بخش برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =