ویژه‌برنامه‌ی کانون سیستان و بلوچستان برای کودکان روستای لار در زاهدان

ویژه‌برنامه‌ی تفریح با علم ویژه‌ی کودکان روستای لار با همکاری کارشناسان و مربیان واحد سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه‌برنامه‌ی تفریح با علم برای کودکان روستای لار در زاهدان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه، که به مناسبت هفته پژوهش انجام شد، همکاران واحد سیار شهری و روستایی زاهدان همراه با کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و کارشناس واحد آموزش و پژوهش، به میان دانش‌آموزان مدرسه‌ی لار رفتند و با اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی و علمی و نشاندن لبخند بر لبان آنان، هفته پژوهش را گرامی داشتند.

در این برنامه، که سه ساعت به طول انجامید، قصه‌گویی، مسابقه، نمایش خلاق و برنامه‌های طنز با موضوع علم برای حاضران و با مشارکت فعال آنان اجرا شد.

بخش دیگر، انجام آزمایش‌های ساده‌ی علمی برای دانش‌آموزان بود تا آنان با دیدن این قسمت از برنامه و پژوهش‌های ساده، با لذت‌های علم آشنا شوند و با اندیشیدن به آن، مسیر تازه‌ای پیش روی خود ببینند.

اهدای کتاب و بازی بخش پایانی برنامه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود که با استقبال دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه همراه بود.

این روستا ۵۸ دانش‌آموز در شش پایه‌ی تحصیلی دارد.

گفتنی است روستای لار(پانزده کیلومتری شمال شرق زاهدان) در نقطه‌ی صفر مرزی و مرز مشترک بین ایران، پاکستان و افغانستان قرار دارد. این روستا با ۱۰۰۰ نفر جمعیت به دو بخش لار بالا و لار پایین تقسیم شده و انجیر و پسته از جمله محصولات کشاورزی آن به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =