بیستمین نشست انجمن نجوم مازندران با موضوع تلسکوپ جیمز وب برگزار شد

بیستمین نشست انجمن نجوم مازندران با موضوع تلسکوپ جیمز وب، به مناسبت شب یلدا در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، این نشست به مناسبت شب یلدا و با محوریت ماموریت تلسکوپ فضایی جیمز وب با حضور تعدادی از فعالان نجوم مرکز شماره ٣ ساری بصورت مجازی و حضوری در این مرکز برگزار شد.

در این نشست محمدصادق فغان پور به‌عنوان کارشناس درباره مراحل مختلف پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب از ایده تا اجرا، بخش های مختلف آن، هدف هایی که دنبال می کند، منطقه ای که قرار می گیرد صحبت نمود.

گفتنی است: جیمز وب، تلسکوپ فضایی جدید ناسا است که با موفقیت به فضا پرتاب شد. این پرتاب آغاز یکی از مورد انتظارترین مأموریت‌های ناسا در دهه‌های اخیر را رقم زد؛ برنامه‌ای که نویدبخش دگرگونی در چگونگی مطالعه اعماق جهان است.

جیمز وب به یکی از مهم‌ترین ابزارهایی تبدیل خواهد شد که تاکنون برای مطالعه فواصل دوردست فضا داشته‌ایم. تلسکوپ جدید ناسا با آینه طلایی ۶/۵ متری خود قادر به جمع‌آوری نور فروسرخ کهکشان‌هایی خواهد بود که ۱۳/۶ میلیارد سال پیش، در نخستین لحظات شکل‌گیری جهان به‌وجود آمدند. درنتیجه وقتی جیمز وب به این خوشه‌های کهکشانی نگاه بیندازد، آن‌ها را در ۱۳/۶ میلیارد سال پیش، درست پس از پدید آمدن جهان رصد می‌کند. اخترشناسان باور دارند که بیگ بنگ، رویداد آغازگر انبساط جهان ما ۱۳/۸ میلیارد سال پیش به وقوع پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =