کد خبر: 311438
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷
نشست مشترک انجمن های ادبی ایلام ولرستان برگزار شد

نشست مشترک انجمن های ادبی کانون ایلام و لرستان با حضور مریم کوچکی نویسنده و شاعر به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: بیست و یکمین جلسه انجمن ادبی نویسندگان نوجوان ایلام به طور مشترک با انجمن نویسندگان نوجوان استان لرستان با حضور مریم کوچکی نویسنده و شاعر  و اعضای فعال ادبی و مربیان برگزار شد.

پس از صحبت وخیر مقدم سرپرست کانون استان ایلام وکارشناس ادبی ونماینده انجمن ایلام همچنین کارشناس ونماینده انجمن داستان استان لرستان، اعضا و مربیان حاضر در نشست به نقد داستان ها پرداختند ومهمان نشست نیز نکته نظرات خود را بیان داشت. 
مریم کوچکی اسم داستان را ویترین آن و اولین چیزی خواند که به چشم می آید و باید ویژگی هایی داشته باشد که نه متن و محتوا را فاش کند و نه مبهم باشد.
وی به اعضای حاضر در نشست یادآور شد که موضوع داستان باید یک کلمه باشد که نویسنده حول آن به داستان نویسی بپردازد و درون مایه را جهان بینی و فکر و اندیشه ای خواند که نویسنده در داستان پخش می کند.
مهمان انجمن نویسندگان در ادامه،  پیرنگ یا چهارچوب داستان را شامل شخصیت ها، اتفاقات و ابتدا و انتهای داستان دانسته و گفت: انتخاب زاویه دید و راوی بر فضا تسلط دارد و از دل ها و اندیشه و افکار و .... آگاه است و انتخاب راوی مناسب، باورپذیری داستان را افزایش می دهدو درگیری ها و کشمکش ها داستان را خوب پیش می برد و نقطه اوج داستان را رقم می زنند وتعداد حوادث و کم و زیاد و یا کمرنگ و پررنگی آن ها تاثیر مهمی در داستان دارند.
مریم کوچکی کلمات را در داستان کوتاه بسیار مهم دانست و افزود: در شخصیت پردازی باید شخصیت منعکس کننده اطلاعات ظاهری و رفتاری آن ها باشند.

 در پایان این نشست ادبی پس از نقد آثار ارائه شده از سوی اعضای انجمن ها، مدرس کارگاه پیشنهادهای کاربردی و خلاقانه ای برای بهتر شدن سطح کمی و کیفی آثار مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =