سختی‌های دو سال کرونا، توانمندی‌های نظام تعلیم و تربیت را بالا برد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور که جهت بازدید و بررسی نحوه آموزش دانش‌آموزان به استان کرمان سفر کرده بود از چند مدرسه در مقاطع مختلف شهر کرمان بازدید و با مدیران، معلمان و دانش‌آموزان این مدارس گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در این سفر با مدیرکل، معاونان، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و نواحی استان کرمان و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به صورت حضوری و مجازی دیدار کرد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بعد از بازدید از مدارس شهر کرمان در نشستی با مدیران، معلمان و دانش‌آموزان این مدارس بیان کرد: در شرایط ویژه‌ای که هر روز کرونا برای ما خبر تازه‌ای به همراه دارد، علاقه‌مندی و پیگیری‌های همکاران آموزش و پرورش در استان قابل لمس و مشهود است.
وی با تاکید بر اهمیت توجه به مسائل تربیتی و با بیان این‌که ما به عنوان متولیان امر آموزش و پرورش باید با ایجاد فضاهای انعطاف‌پذیر شرایطی را برای آرامش و کمترین صدمه روحی و جسمی برای استفاده بچه‌ها ایجاد کنیم افزود: امروز احساس کردم تجربه دو سال گذشته، ما را آماده‌تر کرده و توانمندی ما را بالا برده و در این دو سال جهش‌هایی داشته‌ایم.
اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست گزارشی تفصیلی از آموزش‌های حضوری و مجازی مدارس استان ارایه کرد.

با مسایل و مشکلات مربیان کانون آشنا هستیم

مهدی علی‌اکبرزاده روز ۷ دی ۱۴۰۰ در کرمان همچنین از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ کانون این شهر بازدید کرد و در نشستی با مدیرکل، معاونان، کارشناسان و مربیان استان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
مدیرعامل کانون بعد از شنیدن صحبت‌های مربیان و کارشناسان کانون کرمان بیان کرد: مشکلات هماره در مسیر تعالی و پیشرفت وجود دارد و می‌تواند سبب بروز خلاقیت شود و تمام تلاشمان این است که مشکلات را به حداقل برسانیم.
او یادآور شد: در حال حاضر کانون به یاری خدا با همفکری، همدلی و همراهی همکارانم در مسیر پیشرفتی همه‌جانبه است. کانون مکانی مقدس و پاک و وجوه متمایزش شاخصه فرهنگی است.
وی همچنین گفت: افزایش اعتبار ۴۰ درصدی کانون در سال آینده اتفاق خوبی است.
علی‌اکبرزاده در پایان این نشست اضافه کرد: برای شنیدن مشکلات و نقطه نظرات همیشه آماده‌ایم و برای حل و آسیب‌شناسی مشکلات و مسائل کانون در تلاش هستیم. امیدوارم مثل همیشه پرقدرت، باانرژی، با عشق و علاقه، سرحال، توانمند و با افکار باز و با تعامل اندیشه‌ها و گفت‌وگوهای متفاوت برای پرورش کودکان و نوجوانان این سرزمین تلاش کنیم.

محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در این نشست پیشنهاد کرد: ویژه‌برنامه «کنسرت‌کتاب» که بهمن‌ امسال با مشارکت شرکت صنعتی گل‌گهر سیرجان و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود در دیگر استان‌ها هم اجرا شود.
پیشنهاد دیگر وی اضافه شدن بخش مقاومت به جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بود و اینکه برگزاری آیین پایانی این بخش در استان کرمان با توجه به انتخاب این استان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام اتفاق مناسبی می‌تواند باشد.
وی همچنین از درخشش قصه‌گویان کرمانی در پنج دوره اخیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یاد کرد.
در بخش بعدی این  نشست کارشناسان و مربیان کانون کرمان دغدغه‌ها و مشکلات و مسایل خود را با مدیرعامل مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =