خدمات کانون پرورش فکری مازندران در ابعاد کمی و کیفی توسعه یابد

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در نشست مسئولان مراکز بر توسعه خدمات کانون در ابعاد کمی و کیفی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، سومین نشست مسئولان مراکز فرهنگی هنری این کانون با هدف بیان انتظار و راهبردهای کانون و بیان دیدگاه‌های مسئولان مراکز به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن سینما کانون ساری برگزار شد.

مدیرکل کانون مازندران در این نشست با گرامی‌داشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های همکاران خود در اداره‌کل و مراکز فرهنگی هنری به ویژه در ایام کرونا، مباحث مطرحه در این نشست را چکیده جلسه‌های شورای فرهنگی و کارشناسی استان عنوان کرد و افزود: این نشست به منظور توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون مازندران برگزار شده است.

محمدعلی یزدان‌شناس بر اهمیت کیفیت بخشی طرح‌ها و برنامه‌های کانون در سطح مراکز استان اشاره داشت و با اشاره به  برگزاری چندین دوره کارگاه‌های موفق مجازی در مازندران و استقبال کودکان، نوجوانان و جوانان از این دوره‌ها به شروع دوره‌های حضوری کارگاه‌های عمومی و تخصصی در کانون مازندران اشاره داشت و افزود: دو مولفه کمیت و کیفیت در کنار هم  و همسو با هم می تواند ما در دستیابی به موفقیت و اهداف عالیه کانون یاری رساند.

وی بر اهمیت اخلاق دینی و سازمانی در روابط میان فردی  و تکریم همکاران و اعضای کانون نیز تاکید داشت و با اشاره به موارد ارسال شده مدیر دفتر مرکزی حراست در خصوص آموزهای تربیتی و اخلاقی،  خواستار توجه به این نکات به عنوان الگوی اخلاقی و سازمانی شد.

مدیرکل کانون به بازدید نماینده وزارت کشور از کانون و طرح آسیب‌های اجتماعی در این مجموعه اشاره داشت وگفت: طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی کانون مورد تحسین نماینده وزارت کشور قرار گرفت و قرار شد، حمایت بیشتر از طرح‌های کانون مورد بررسی قرار گیرد.

او در بخش بعدی صحبت‌هایش به جذب و پایدار سازی اعضا اشاره داشت و با تشریح اینکه جذب عضو یک فرایند است بر نقش مربیان کانون در توسعه فکر و اندیشه اعضا تاکید نمود و خواستار دقت نظر مسئولان مراکز در این خصوص شد.

این مسوول در این خصوص گفت: اگر مسئولان ومربیان مراکز در این مورد بر اساس فرایندهای تعریف شده عمل نمایند به شکل مطلوبی در جذب و پایدار سازی اعضا و شکوفایی و رونق کانون موفق خواهیم بود.

تعامل موثر درون سازمانی میان مربیان و تعامل برون سازمانی با فرمانداری‌ و دستگاه‌های اداری وهمسو با کانون  یکی دیگر از تاکیدهای مدیرکل کانون مازندران بود و نقش آنرا در موفقیت کانون مهم دانست.

تلاش برای برقراری ارتباط و جلب حمایت خیران  برای کمک به کانون به ویژه در حوزه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی – مشورت گیری مسوولان ازکارشناسان و مسئولان استانی در انجام برنامه‌های شهرستانی- تاکید بر مشارکت بیشتر مراکز در فراخوان‌های کانون و اطلاع رسانی گسترده برای مشارکت اعضا در جشنواره‌ها و مهرواره‌های کانون و تلاش برای معرفی هرچه بیشتر کانون به جامعه و ارتقای جایگاه مراکز و اهتمام برای تولید محتوای فرهنگی از دیگر تاکیدهای مدیرکل کانون مازندران در نشست با مسسئولان مراکز فرهنگی هنری بود.

یزدان شناس همچنین به فعالیت‌های پیک امید در این کانون اشاره نمود و از مسئولان مراکز خواست تا نسبت به شناسایی  روستاها ومناطق کم برخوردار اقدام نمایند تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی کانون ویژه کودکان و نوجوانان این مناطق توسعه یابد.

گفتنی است در ابتدای این برنامه، حوزه‌های معاونت فرهنگی، معاونت اداری مالی و حوزه مدیرکل نیز به بیان انتظار و نکات تخصصی حوزه خود پرداختند که با پرسش و بیان نظرهای مسئولان مراکز همراه بود و در نهایت مدیرکل و سایر مسئولان و کارشناسان کانون به سوال‌ها پاسخ گفتند.

در این برنامه همچنین از مصطفی صالحیان، کارشناس فرهنگی استان  به خاطر تلاش برای فعال‌سازی خیرین شهرستان بابل به منظور اهدای یک دستگاه خودرو برای کتاب‌خانه سیار روستایی و از روح الله اسماعیلی از همکاران حراست فیزیکی اداره کل برای دقت نظر و هوشیاری در مهار اتفاق‌های غیر مترقبه در این کانون با اهدای لوح سپاس  از سوی مدیرکل کانون مازندران قدردانی به عمل آمد.  

برا ی دیدن عکس‌های بیشتر این نشست روی همین لینک کلیک نمایید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =