کارگاه مبانی کارگردانی وترکیب بندی تئاتر در کانون لرستان برگزارشد

نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان باحضوراعضا و یاسر هاشم زاده نویسنده و کارگردان تئاتر با موضوع؛« مبانی کارگردانی - آشنایی با ترکیب بندی» برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان،  نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان باحضوراعضا و یاسر هاشم زاده نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی با موضوع؛« مبانی کارگردانی - آشنایی با ترکیب بندی» برگزارشد.
درابتدای این نشست، یاسر هاشم زاده درخصوص تاریخچه کارگردانی و شیوه های مختلف اجرایی تئاتر توسط کارگردانان مطرح دنیا مطالبی را بیان کرد و درباره این تخصص و وظایف آن در مراحل مختلف تولید یک اثر نمایشی مواردی را برشمرد. 
هاشم زاده با بیان این نکته که یکی از عناصر و اصول مهم در کارگردانی، ترکیب بندی است افزود: ترکیب بندی بعنوان یکی از اصل پنجگانه در کارگردانی تئاتر می بایست بر اساس شناخت نقاط صحنه و تقسیم بندی های شش و نه گانه صحنه انجام شود.
وی اضافه کرد: کارگردان می بایست بعد از تحلیل رویدادهای نمایشی در صحنه های مختلف بازیگران را درتقابل با شخصیت های مقابل خود در نمایش وهمچنین دکور و نور و ... چینش کرده و هدایت کند.
این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی در ادامه عناصری مانند شناخت نقاط تاکید صحنه ای، تباین و همچنین نقش دکور و نور و موسیقی در ترکیب بندی را توضیح داد و با ذکرمثال تشریح کرد وبرای درک بیشتر این نکات عکس و فیلم های آموزشی ارسال کرد.  
در پایان این نشست اعضا سوالات خود را مطرح کردند و مدرس این کارگاه به آنها پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =