نشست بصیرت فاطمی، ملت حسینی و مکتب سلیمانی در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

با سخنرانی «اسماعیل برزگر» از رزمندگان و راویان هست سال دفاع مقدس نشست تخصصی بصیرت فاطمی، ملت حسینی و مکتب سلیمانی با حضور کارکنان اداره کل و مربیان مراکز کانون در سطح استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در این نشست که هم‌زمان با صبح ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار شد و سایر مربیان کانون در سطح استان به صورت زنده از طریق فضای مجازی آن‌را دنبال کردند، «برزگر» سخنران این نشست  شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با ایام فاطمیه را نشان دهنده  این دانست که این شهید والامقام ، بزرگ شده مکتب اسلام و رهرو مسیر سرخ شهادت بوده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این شهید گفت: تقوا، بصیرت و ولایت مداری در سراسر زندگی سردار سلیمانی به چشم می‌خورد، از این رو هم حیاتش و هم شهادتش برای دنیای اسلام منشا خیرات زیادی بوده است   و پیوسته به دنبال رضایت خداوند بود.

برزگر با اشاره به وصیت نامه شهید سلیمانی توحید عملی را یکی از ارکان مکتب سلیمانی دانست و گفت: مکتب شهید سلیمانی ریشه در مکتب اسلام و قرآن، مکتب اهل بیت(ع) و امامین انقلاب دارد و مهم‌ترین ارکان مکتب حاج قاسم سلیمانی توحید عملی، ولایت‌پذیری، بصیرت، معنویت، عقلانیت و عدالت است.

این رواوی دفاع مقدس، در ادامه ویژگی‌های این شهید را در راستای ویژگی‌های مکتب حضرت  فاطمه (س) دانست و ادامه داد:  هدف الهی داشتن، تلاش در اخلاص در عمل، توصیه به نماز شب، آزادگی، مردم داری و عشق به مردم، ولایت مداری  از دیگر ویژگی‌های  این شهید بود.

وی در ادامه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را از ویژگی‌های بارز وی دانست و از مربیان کانون خواست با تبیین راه شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت، بیان وصیت نامه شهدا برای مخاطبان کانون ادامه دهنده راه این شهید بزرگ باشند زیرا با انجام این مهم  از نظر فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، بصیرتی مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =