تماشاخانه سیار کانون به استان‌های غرب کشور سفر می‌کند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آغاز سفر به شهرستان گچساران در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با قرائت فاتحه بر مزار مطهر شهیدان، نسبت به مفام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌ای که در این سفر داریم دیدار با مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است و در رابطه با مسایل و مشکلات آن‌ها و مواردی که در حیطه وظایف مربیان عزیز است صحبت خواهیم کرد و در جریان برنامه‌هایی که در مراکز کانون استان برگزار می‌شود هم قرار خواهیم گرفت.


علی‌اکبرزاده تصریح  کرد: بی‌تردید دیدار با مربیان و شنیدن نقطه نظرهای آنها می‌تواند ما را در تصمیم‌گیری‌های آتی کمک کند و در برنامه‌ریزی‌هایی که خواهیم داشت این نظرها و دیدگاه‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی همچنین عنوان کرد: در راستای تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون مباحث فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان دیدار و نشستی را با مسوولان عالی استان خواهم داشت.
علی‌اکبرزاده خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های ارزشمند سرزمین عزیزمان و پشتوانه نظام اسلامی هستند، بنابراین اهمیت دادن به آنها و برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت آنها و همچنین مسایل مختلف پیرامون موضوع‌های فرهنگی، هنری و تربیتی بچه‌ها می‌تواند در این زمینه نقشی تعیین کننده داشته باشد.
وی اضافه کرد: به همین دلیل دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای مسوولان عالی استان برای ما مهم است و از طرفی برخی از مسایل مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جدای از اینکه باید از مرکز پشتیبانی و حل شود ضرورت دارد مورد توجه مسوولان استان هم قرار بگیرد و این فرصت خوبی است که با عزیزان هم‌اندیشی و همفکری شود و برنامه‌های لازم برای آینده را تدارک ببینیم.
وی گفت: اعتبارات ما در سطح ملی برای اعتبارات جاری در سطح ملی برنامه‌ریزی می‌شود و اعتبارات استانی برای مسایل عمرانی، بنابراین هماهنگی با استان در سطح استان و برنامه‌ریزی برای آینده یکی از یرنامه‌هایی خواهد بود که ما در این دو روز دیدار در استان با عزیزان مطرح خواهیم کرد.


علی‌اکبرزاده اظهار داشت: خوشبختانه در سطح ملی اعتبارات ما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و تاثیر این افزایش اعتبار متوجه استان کهگیلویه و بویراحمد هم خواهد شد.
وی با بیان اینکه ما همیشه وضعیت استان‌ها را رصد می‌کنیم، افزود: در ایام کرونا، آموزش‌ها و برنامه‌هایمان را در کانون‌ تعطیل نکردیم و به صورت برخی، آنلاین و مجازی شرایط جدیدی را ایجاد کردیم.
علی‌اکبرزاده عنوان کرد: دوستان کودک و نوجوان ما در این ایام در کانون مجازی ما شرکت می‌کردند تا اینکه از ابتدای مهر امسال مراکز کانون آرام آرام برای استفاده بهینه کودکان و نوجوانان بازگشایی شد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که همکاران ما در سراسر کشور همیشه آماده مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های فرهنگی و هنری به کودکان هستند.
وی با بیان اینکه مربیان خوبی در سطح استان داریم  ادامه داد: در نشست‌هایی که همکاران ما به‌صورت وبیناری و گاهی حضوری در استان داشته‌اند حکایت از این دارد که همکاران ما در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت خودشان را مانند سایر استان‌ها حتی در شرایط کرونایی به نحو مناسبی انجام داده‌اند و این استان جزو یکی از استان‌های بسیار موفق در زمینه خدمات فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان بوده است و شاید یکی از علت‌هایی که من این استان را  برای بازدید انتخاب کردم تا در خدمت دوستان باشم؛ فعالیت‌ها و خلاقیت‌هایی بود که در برنامه‌ها در استان انجام شده است.


علی‌اکبرزاده اظهار داشت‌: در سطح کشور و همچنین استان دو نوع خدمات برای مناطق روستایی داریم یکی کتابخانه‌های سیار که به روستاها مراجعه و با بچه‌ها ارتباط برقرار می کنند، دیگری کتابخانه پستی است که در واقع کتاب برای اعضایی که عضو کانون هستند ارسال می‌شود.
وی گفت : اما اتفاق خوبی که در آینده نزدیک در هفت قطب کشور خواهد افتاد که در منطقه غرب هم اجرا خواهد شد، موضوع تماشاخانه‌های سیار ما خواهد بود.
علی‌اکبرزاده افزود: تماشاخانه‌های سیار، تریلی‌هایی هستند که به انواع تجهیزات اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مجهز شده است و به مناطق کم‌برخوردار مراجعه  و فعالیت‌های خودشان را انجام خواهند داد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: یکی از تریلی‌ها که تا یک ماه گذشته فعالیت داشت در جنوب کشور مشغول به‌کار بود، یکی دیگر در شمال کشور و یکی هم در شرق کشور، برای منطقه غرب کشور هم ساماندهی شده که به‌زودی تماشاخانه سیار در استان‌های غرب کشور هم حضور داشته باشد و البته بر اساس قطب‌بندی، ما یک تریلی سیار مستقر را در غرب کشور تدارک دیده‌ایم که این استان‌ها را پوشش دهد.
نشست با کارکنان و اعضا شهرستان‌های گچساران، باشت، دهدشت، لیکک و لنده و شنیدن مشکلات آنها، بازدید از مرکز فرهنگی هنری شماره یک گچساران از جمله برنامه‌های امروز وی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =