زنگ آغاز اجرای نمایش «شب دوست‌ داشتنی» به صدا در آمد

آیین افتتاح نمایش «شب دوست ‌داشتنی» به کارگردانی حسین فدایی‌حسین با حضور جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان و فعالان تئاتر کودک و نوجوان عصر روز سه‌شنبه ۲۳ دی در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جمع چهره‌های شاخصی همچون «هنگامه مفید، داوود کیانیان، رضا بابک، منصور خلج، رضا فیاضی، مرتضی طاهری، آتش تقی‌پور، نصرالله قادری، عادل بزدوده، عباس جهانگیریان، منوچهر اکبرلو، ناصر آویژه، مجتبی کاظمی، نیما بیگلریان، اکبر یادگاری و محمدعلی خبری حضور داشتند.

در این مراسم حسین فدایی‌حسین نویسنده و کارگردان این نمایش، از خاطرات عضویت خود در کانون در دوره نوجوانی گفت و به تاثیر کانون پرورش فکری در شکل‌گیری هنرمندان اشاره و از مربیان و اساتید تئاتر کانون قدردانی کرد.

فدایی‌حسین با نام بردن اسامی تک‌تک مربیانش در کانون از آنان یاد کرد و گفت: کانون و فعالیت‌های جادویی آن باعث شد من در بزرگسالی شغل مربی کانون را انتخاب کنم و با عشق به نسل بعد خودم بیاموزم. امروز خودم را فرزند کانون می‌دانم. من حاصل زحمات مربیان خودم در کانون هستم.

در ادامه داوود کیانیان هنرمند پیشکسوت و صاحب‌نام تئاتر کودک و نوجوان با توجه به همزمانی این مراسم با پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر، متنی را خوانش کرد و درباره آغاز فعالیت‌ هنرمندان تئاتر کودک در این مرکز تخصصی سخن گفت.

او از ۵۰ سال فعالیت مرکز تولید تئاتر کانون به عنوان دوران طلایی تئاتر کودک ایران یاد و خاطرنشان کرد که پنج دهه فعالیت تئاتر کودک و نوجوان مرهون زحمات هنرمندان ارزشمندی است که هنرمندان طلایی این دوران هستند.

وی در ادامه علت نامگذاری این دوران به دوران طلایی تئاتر کودک را تحولاتی دانست که چه به لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمی در حوزه تئاتر کودک و نوجوان بنیادین بوده است. از جمله تولید تئاتر حرفه‌ای برای کودکان و نوجوانان، اجرای تئاتر در محوطه‌ باز، اجرای تریلی تئاتر سیار برای کودکان ایران، آغاز آموزش نمایش خلاق در کتابخانه‌های کانون به کودکان، برپایی جشنواره‌های بین‌المللی، تولید و اجرای تئاتر عروسکی حرفه‌ای و...

در پایان همه حاضران برای هنرمندان طلایی تئاتر کودک و نوجوان که امروز در میان ما نیستند همچون بیژن مفید، کامبیز صمیمی‌مفخم، اردشیر کشاورزی، بیژن نعمتی‌شریف، هوشنگ آزادی‌ور و جواد ذوالفقاری، ادای احترام کرده و یک دقیقه سکوت کردند.

در ادامه این مراسم هنگامه مفید هنرمند صاحب‌نام تئاتر کودک و از اولین بازیگران تئاتر کودک در دهه ۵۰ زنگ آغاز اجرای نمایش «شب دوست‌داشتنی» را به صدا در آورد.

نمایش «شب دوست داشتنی» دی و بهمن ۱۴۰۰ همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =