کودکان در مراکز کانون قدرت بروز و شکوفایی خلاقیت‌ها را پیدا می‌کنند

مدیرعامل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفری دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد از چند مرکز کانون استان بازدید کرد ودر جریان روند بازسازی کانون شهر زلزله‌زده سی‌سخت قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سفر دو روزه مهدی علی‌اکبرزاده صبح روز ۲۰ دی ۱۴۰۰ از شهر گچساران و بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر آغاز و سپس با حضور در شهر یاسوج اظهار امیدواری کرد که افزایش ۴۰ درصدی بودجه کانون در سال آینده منجر به رشد و توسعه مراکز کانون سراسر کشور شود.
او در این سفر طی دیدارهایی با مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در باره مسائل و مشکلات کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آنها تبادل نظر کرد و مقرر شد که شرایط خوبی در کانون‌ پرورش فکری بهتر از گذشته فراهم شود تا کودکان و نوجوانان بیشتری جذب این مراکز شوند.
مدیرعامل کانون اضافه کرد: تلاش می شود تا در این مراکز یک فضای آزاد، صمیمانه و توأم با آموزش و خلاقیت در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده‌ شود و نوجوانان در این فضا حضور یابند و از برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری این مراکز استفاده کنند.


علی‌اکبرزاده با اشاره به تجهیزات و امکانات مراکز کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه بودجه‌های عمرانی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استانی است، از مسوولان استانی انتظار می‌رود با تامین اعتبارات مورد نیاز برای توسعه این مراکز همکاری لازم را داشته باشند.
دیدار با امام جمعه، تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های کانون در انتقال آموزه‌های دینی
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتقال آموزه‌های دینی به فرزندان را مورد تاکید قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی در دیدار با مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون افزود: در مکتب اسلام، اصول تربیتی از ابتدای تولد سفارش شده تا بتوان با رعایت آن‌ها انسان‌هایی صالح تربیت کرد و کانون پرورش فکری با توجه به دغدغه‌مندی نسبت به مخاطبان خود باید موضوع‌هایی مانند احترام به والدین، مسوولیت‌پذیری، روحیه کار و تلاش را که همگی از توصیه‌های دینی است بیش از پیش به کودکان و نوجوانان منتقل کند.
حسینی خاطرنشان کرد: جذب کودکان به صورت حضوری و عملی، موثرتر از مجازی است و با شرایط موجود، کار شما سخت‌تر می‌شود که نیاز است با تلاشی مضاعف در این عرصه حضور داشته باشید.
امام‌جمعه یاسوج خواستار رشد و ارتقاء کیفیت فعالیت‌ها شد و ضمن اشاره به اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و فعالیت برای کودکان و نوجوانان یک کار اساسی و حیاتی است.


مهدی علی‌اکبرزاده در ادامه این دیدار افزود: موضوع تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری در فضای کاملا کودکانه، با ابزارهای فرهنگی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد که مربیان آموزش دیده کانون به‌راحتی بتوانند با کودکان و نوجوانان در تعامل باشند و در واقع، اهداف کانون از طریق برنامه‌های اوقات فراغت هدف‌گذاری می‌شود.
به گفته مدیرعامل کانون این موضوع که کودکان در مراکز قدرت بروز و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های خود را پیدا می‌کنند اتفاقی زیباست.
علی‌اکبرزاده با یادآوری تاثیر کانون در تربیت و پرورش نویسندگان، شاعران، ادیبان و فیلم‌سازان نام‌آشنای کشور، توانمندی‌های مربیان کودکان و نوجوانان در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت مربیان کانون با توجه به کار ارزشمندی که انجام می‌دهند، باید بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.
مدیرعامل کانون در ادامه افزود: بودجه‌های جاری، ملی و بودجه‌های عمرانی استانی است که در حوزه توسعه و بازسازی باید با موافقت نامه‌های استانی انجام شود.
وی تأکید کرد: ساخت مرکز فرهنگی هنری مادوان با جمعیت بالای دانش‌آموزی و بازسازی سی‌سخت در این استان نیازمند حمایت مسوولان استانی است که امیدوارم در سال ۱۴۰۱ تکمیل و راه‌اندازی شود. بسیاری از مراکز کانون نزدیک به چهل سال قدمت دارند و نیازمند بازسازی و حمایت هستند.


فعالیت یک‌هزار و سی و سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در باشت نیز از فعالیت یک‌هزار و سی و سه مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های مختلف کشور خبر داد.
علی‌اکبرزاده در نشست با مسوولان در مرکز فرهنگی هنری باشت اظهار کرد: از برنامه‌های کانون پرورش فکری کشور می‌توان به افزایش کیفیت برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اختصاص تجهیزاتی مانند کتاب و سرگرمی جدید اشاره کرد.
نادر گرامی فرماندار باشت نیز در این نشست با قدردانی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تربیت نسل فردا از مدیرعامل کانون خواست برای صدور مجوز کانون زبان ایران در باشت اقدام لازم انجام شود.


بازدید از شهر زلزله‌زده سی‌سخت و مرکز در حال ساخت مادوان
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از شهر زلزله‌زده سی‌سخت و مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان ادامه روند بازسازی مرکز فرهنگی هنری سی‌سخت و احداث مرکز در حال ساخت مادوان قرار گرفت.
مهدی علی‌اکبرزاده که به همراه علی رشیدی‌نیا مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات کانون و فرماندار دنا از روند تعمیرات مرکز فرهنگی هنری در شهر سی‌سخت بازدید کرد، علاوه بر بررسی وضعیت تعمیرات مرکز و مشکلات فراروی آن افزود: کودکان و نوجوانان سی‌سخت با اتمام تعمیرات مرکز کانون در شهر زلزله‌زده سی‌سخت همچون گذشته فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را در این مرکز ادامه خواهند داد و کانون هم تمام تلاش و ظرفیت خود را برای کودکان و نوجوانان این شهر به‌کار خواهد بست.
وی در بازدید از مرکز در حال احداث مادوان نیز با تاکید بر حفظ کیفیت، ساخت و تسریع در اجرای این پروژه فرهنگی هنری در منطقه کم‌برخوردار شهر مادوان را خواستار شد.
کبری اخلاقی‌نیا مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این بازدید گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی و شرایط ویژه مسکونی محل احداث این مرکز ارایه و خواستار رفع موانع و همچنین پیش‌بینی اعتبار خاص برای تکمیل این پروژه فرهنگی شد.
سی‌سخت شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ با زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر لرزید.
شهرستان ۴۲هزار نفری دنا نیز در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =