گشایش نمایشگاه عکس و تاکید بر مهمترین ابزارهای تربیتی برای کودکان و نوجوانان

نمایشگاه عکس و مجموعه‌ آثار هنرهای تجسمی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری سمنان در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان با حضور مدیرعامل کانون گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ در سفر یک روزه خود به استان سمنان با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان ضمن بازدید از فروشگاه محصولات فرهنگی کانون، از نمایشگاه مجموعه عکسهای آثار اسماعیل طحان عضو ارشد انجمن عکاسی کانون  و آثار هنرهای تجسمی در قالب سفال، نقاشی، خوشنویسی و کاردستی بازدید کرد.

۸۰ اثر این نمایشگاه به اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اختصاص داشت و ۲۰ اثر دیگر نیز متعلق به مربیان است.

رونمایی از پرتره زنده‌یاد استاد قدرت‌اله ادیب چهره ماندگار سمنان و بازدید از ۴۰ اثر این مربی پیشکسوت کانون، بخش پایانی این نمایشگاه بود.
افتتاح نمایشگاه دائمی صیانت از کودکان آنلاین نمایشگاهی دیگری در کانون استان سمنان بود که مهدی علی‌اکبرزاده آن را افتتاح کرد.

استاندار سمنان: حمایت از کانون در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی
استاندار سمنان در دیدار با مدیرعامل کانون بر حمایت از زیرساخت‌های فرهنگی به‌منظور دستیابی به اهداف خود قول مساعدت داد.
سیدمحمدرضا هاشمی روز پنج‌شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ در دیدار با مدیرعامل کانون پرورش فکری در محل استانداری سمنان تاکید داشت: باید به حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای داشت و بی‌شک نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ‌حوزه، بسیار قابل توجه است.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از اقدام‌ها و امور فرهنگی جامعه باید از سنین‌ خردسالی، پایه‌گذاری و برنامه‌ریزی شود، افزود: در استان سمنان در شاخص‌های مذهبی و دینی اقدام‌های خوبی انجام شده که تداوم آن تاکید می‌شود.
استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کانون یک منبع موثق فرهنگی برای خانواده‌ها است و باید در حوزه نرم‌افزاری تلاش مضاعفی در این بخش انجام شود.
وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در حوزه زیرساخت از کانون‌ پرورش فکری استان سمنان حمایت شود، یادآور شد: حمایت از این کانون خدمت به کودکان و آینده‌سازان جامعه است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری نیز در این دیدار با اشاره به رسالت کانون پرورش فکری گفت: تولید کتاب، فیلم و نظارت بر تولید اسباب‌بازی از مهم‌ترین وظایف کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
مهدی علی‌اکبرزاده تاکید کرد: ساختمان برخی از مراکز کانون استان سمنان، نیازمند بازسازی یا مرمت است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.


نماینده ولی‌فقیه: بهره‌برداری از کتابخانه‌های دیجیتالی هدفمندتر شود
نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه سمنان گفت: اقبال عمومی افراد جامعه از فضای مجازی و گسترش کتاب‌های الکترونیکی نشان از ضرورت هدفمندتر شدن کتابخانه‌های دیجیتالی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی اظهار داشت: کانون پرورش فکری به‌عنوان یکی از متولیان مقوله کتاب باید برنامه‌های متناسب با نیاز روز و واقعیت‌های جامعه در زمینه کتابخانه‌های دیجیتال ارائه دهد.
وی در ادامه افزود: مطالعه کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارها برای رشد فردی و اجتماعی افراد به‌ویژ کودکان و نوجوانان به‌شمار می‌رود.
مطیعی بر اهمیت گسترش مکان‌های فرهنگی مانند کانون پرورش فکری، تاکید و بیان کرد: فضاهای علمی و فرهنگی تاثیرهای مطلوبی در کودکان و نوجوانان دارد که این تاثیرها درونی و نهادینه می‌شود.
تغییر سرنوشت کودکان و نوجوانان، تقویت روحیه انقلابی، افزایش فرهنگ جبهه، جنگ و شهادت از جمله تاثیرهایی است که مطیعی به آن اشاره کرد.
وی همچنین بر تقویت فرهنگ کتابخوانی تاکید و اظهار کرد: نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است که این امر با حضور در کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان میسر می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه استان سمنان در ادامه بر ضرورت بازخوردگیری فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید و بیان کرد: عملکرد کانون بر روی جامعه هدف باید بازخوردگیری شود.
مطیعی اضافه کرد: بازخوردگیری باید از طریق تحقیق‌های میدانی انجام شود تا تاثیر برنامه‌های اجرایی این نهاد مشخص شود.
وی بر ضرورت نزدیک شدن آمار با واقعیت‌ها اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های میدانی از تاثیر فعالیت‌ها باید به صورت آمار ارائه شود و این آمارها باید مطابق واقعیت‌های جامعه باشند.
مدیرعامل: خانواده‌ها اعتماد بسیاری به محصولات کانون دارند
مدیرعامل کانون در دیدار با نماینده ولی‌فقیه استان سمنان گفت: خانواده‌ها اعتماد زیادی به کتاب‌های تولیدی کانون پرورش فکری دارند و این آثار را بدون هیچ نگرانی برای کودکان خود تهیه می‌کنند.
مهدی علی‌اکبرزاده بیان کرد: کتاب‌های کانون هیچ‌گاه برای خانواده‌ها قدیمی نمی‌شود و بسیاری از این کتاب‌ها بارها تجدیدچاپ شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب از سوی کانون به منتشر شده است، افزود: خرید کتاب برای کودکان و نوجوانان از گذشته تاکنون مورد توجه خانواده‌های ایرانی بوده است تا از طریق کتاب دانش و وسعت دید فرزندانشان را افزایش دهند.  
علی‌اکبرزاده کتاب را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیتی برای کودکان خواند و گفت: توجه به انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و خرید آن می‌تواند زمینه ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان برای مطالعه کتاب را فراهم آورد.
وی بر ضرورت توجه به محتوای کتاب تاکید و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر کیفیت و کمیت کتاب‌ توجه لازم را دارد به طوری که خارج از کشور نیز استقبال بسیاری از کتاب‌هایش می‌شود.
افتتاح نمایشگاه‌های دائمی آثار هنرهای تجسمی اعضای کانون پرورش فکری استان سمنان، نمایشگاه دائمی آثار زنده‌یاد قدرت‌الله ادیب، نمایشگاه صیانت از کودکان آنلاین، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و استاندار این استان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه مهدی علی‌اکبرزاده است.
گفتنی است، مدیرعامل کانون در ابتدای سفر خود روز پنج‌شنبه ۲۳ دی با شهدای گمنام کوشک، با نثار فاتحه و شاخه گلی ادای احترام کرد.

راه‌اندازی خانه‌ای برای عروسک‌های سمنانی

در سفر مهدی علی‌اکبرزاده به سمنان و با حضور وی از خانه عروسک‌ها در مرکز فرهنگی‌ هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان بهره‌برداری شد.
نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در حاشیه گشایش خانه عروسک‌های سمنان توضیح داد که ۴۰ عروسک در این خانه به صورت نمایشگاهی در معرض دید کودکان و نوجوانان قرار گرفته، عروسک‌هایی که از پنج نمایش برگزیده در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸  انتخاب شده است.
وی با بیان این که بازدید از خانه عروسک‌ها برای عموم آزاد است، همچنین گفت: بیش از  ۴۰ اثر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز در قالب سنگ‌ها و دورریختنی‌ها در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون سمنان به نمایش در آمد.

نشست مدیرعامل با اعضای مراکز کانون سمنان و مهدیشهر
نشست مدیرعامل کانون با حضور محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در مرکز فرهنگی‌ هنری شماره دو کانون سمنان برگزار شد.
در این نشست، ۱۸ عضو نوجوان مراکز کانون سمنان و مهدیشهر در نشست با مدیرعامل  به بیان پیشنهادها و نیازهای خود پرداختند. راه‌اندازی اپلیکیشن کارگاه‌ها و فعالیت‌های مراکز، ارائه تولیدات کانون در اپلیکیشن و استارت آپ ها، برگزاری کارگاه‌های آموزش موسیقی، راه‌اندازی آزمایشگاه در مراکز جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی، تجهیز مراکز به کتابهای علمی جدید، چاپ مجدد کتاب‌های داستان و رمان پرخواننده،   خرید کتاب از ناشران مطرح کشوری، ساخت مرکز در مناطق شهری  فاقد مراکز فرهنگی هنری، راه‌اندازی و تجهیز مراکز سیار، توجه  ویژه به کتاب‌های طنز برای مطالعه نوجوانان  از جمله درخواست‌های نوجوانان بود.  
مدیرعامل کانون با شنیدن دیدگاه‌های اعضای نوجوان طی سخنانی با ابراز خرسندی از گفت‌وگو با نوجوانان، توجه به نیازها و سلیقه مخاطبان را از اهداف ‌کانون خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =