نمایشگاه نقاشی «پرواز رویاها» برگزار می‌شود

آثار برگزیده نقاشی کودکان و نوجوانان ایرانی با شعار «باهم برای آینده مشترک» در نمایشگاهی با همکاری ایران و چین به نمایش درمی‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به برگزاری المپیک زمستانی۲۰۲۲ در پکن تعدادی از کودکان و نوجوانان ایرانی در نمایشگاه نقاشی که به این مناسبت برگزار می‌شود شرکت می‌کنند. نمایشگاه آثار کودکان ایرانی عضو کانون پرورش فکری با عنوان «پرواز رویاها» و با شعار «باهم برای آینده مشترک» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران، سفارت جمهوری خلق چین در تهران و انجمن دوستی ایران و چین، برگزار می‌شود.

تحکیم روابط، ارتقاء دوستی و همدلی بین مردم ایران - چین و هم‌چنین آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان ایرانی با بازی‌های المپیک و پارا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

در این نمایشگاه، ۶۰ اثر نقاشی که از آرشیو واحد هنری مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری انتخاب شده است با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی بخش بین‌الملل اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به نمایش در می‌آید.

نقاشی‌های منتخب با موضوع ورزش، المپیک و بازی‌های زمستانی مربوط به گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال است.

این نمایشگاه طی مراسمی روز سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ با حضور میهمانانی از سفارت جمهوری خلق چین در ایران، انجمن دوستی ایران و چین، کمیته ملی المپیک و تعدادی از مدیران و مسئولان کانون افتتاح می‌شود.

در این مراسم از کودکان و نوجوانان ایرانی که آثارشان به نمایش گذاشته شده است، با اهدای هدایایی قدردانی خواهد شد.

نمایشگاه «پرواز رویاها» در نگارخانه شهید محمد طاها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران از روز ۲۹ دی ماه تا ۳۰ بهمن دایر و بازدید آن برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =