مشارکت در ارائه خدمات فرهنگی به مناطق کم برخوردار آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی بر تسهیل در انتقال خدمات فرهنگی به مناطق محروم و حاشیه نشین استان تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، مدیرکل کانون استان در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های کانون در مراکز ثابت، سیار و کتابخانه‌های پستی از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به منظور اجرای طرح‌های مشارکتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

زهرا آب‌سوران تأثیر فعالیت کتابخوانی در آموزش مهارت‌های زندگی را بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: آموزش‌های غیر مستقیم، تأثیر قابل توجهی در انتقال مفاهیم بنیادی در مهارت افزایی به خصوص در حوزه دختران دارد.

وی تأثیر آموزش‌های غیر مستقیم را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی چشمگیر دانست و تصریح کرد: بحث آزاد، قصه‌گویی، امانت کتاب، شعرخوانی و مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در فراخوان‌های ملی و مذهبی بخشی از فعالیت‌های کانون در زمینه غنی سازی اوقات فراغت است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این دیدار، فعالیت کانون در حوزه کشف و شکوفایی استعداد کودکان و  نوجوانان را ارزشمند و در خور تحسین دانست و ظرفیت نیروی انسانی توانمند را از نقاط قوت کانون استان عنوان کرد.

صفیه محمودزاده، پایگاه‌های تحت پوشش جامعه زنان را بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: ترغیب و ایجاد اشتیاق به مطالعه در میان دختران عضو این پایگاه‌ها می تواند تأثیر قابل توجهی در امر مهارت‌افزایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =