بازدید سرپرست  دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی 
از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی

          به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،   در جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی که با حضور سرپرست دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد، مسائل فرهنگی حوزه کودک و نوجوان استان بخصوص در حوزه خانواده  بررسی شد. در این جلسه حمیدرضا خاکشور ضمن ابراز خرسندی از فعالبت های اثر گذار و محوری کانون در زمینه های فرهنگی هنری و ادبی، اظهار امیدواری کرد این جریان تاثیر گذار فرهنگی که به کمک کانون در استان شکل گرفته با قوت بیشتر ادامه یابد.

ایشان در ادامه با تأکید بر آیین‌نامه اجرایی کنوانسیون حقوق کودک در استان، ظرفیت کانون را برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی آن چشمگیر دانست. 

وی همچنین خواستار ارتقا مسائل آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان شد تا  در یک حرکت منسجم، نهادهای فرهنگی استان مسائل تربیتی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

      حمیدرضا خاکشور با اعلام اینکه حمایت از مراکز کانون نیازمند شناخت بیشتر مسئولین و مدیران از کانون و فعالیت های گسترده و تخصصی  آن است قول مساعد دادند تا در تکمیل مرکز تخصصی آفرینش های هنری استان به عنوان اولین پایگاه تخصصی هنری کودک و نوجوان در استان همکاری و همراهی نمایند.

در این دیدار مدیر کل کانون استان ضمن بیان مسایل وچالش های پیش روی فعالیت های کانون در عرصه پرورش خلاقیت و تفکر در کودکان و نوجوانان خواستار توجه جدی تر به این حوزه شد .

وی همچنین از  بهره‌مندی از فضای مجازی در این مسیر برای به ثمر رسیدن طرح‌های فرهنگی، هنری و ادبی در استان اشاره نمود. فرهاد آقا بیگی خواست تا از امکانات استان و سایر دستگاه ها جهت فعال سازی  فعالیت های حوزه کودک در استان استفاده شود تا بستر پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح عمومی فراهم گردد. وی همچنین فعالیت مراکز سیار روستایی و شهری، طرح امداد فرهنگی و پیک امید، طرح قاصدک و فعالیت مکاتبه ای را در جهت ایجاد نشاط اجتماعی برای عموم کودکان و نوجوانان استان از دورافتاده ترین روستاها گرفته تا مراکز ثابت شهرستان ها از برنامه های مدوّن و تاثیرگذار کانون برشمرد.

در پایان دیدار، لوح تقدیر مدیر کل ارزیابی کانون و سرپرست وزارت آموزش و پرورش جهت انتخاب کانون خراسان شمالی  به عنوان دستگاه برگزیده در بین ادارات کل استان ها و جشنواره شهید رجایی به کارکنان کانون اهدا شد .

در این دیدار سرپرست دفتر  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی از مراکز ثابت و سیار کانون بجنورد ، مرکز تخصصی ادبی  و مرکز تخصصی هنری  استان که در حال ساخت و تجهیز می باشد  بازدید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =