نگاه هنرمندانه، بیان‌گر سواد بصری عکاس است

نگاه هنرمندانه، بیان‌گر احساسات، دانش هنری یک عکاس و گویای آگاهی وی از ظرافت‌ها و اصول اولیه عکاسی است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، هجدمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون گیلان باحضور کارشناس‌هنری این مجموعه برگزارشد و تبیین «مبانی سواد بصری در عکاسی» برای مخاطبان، در دستور کارقرارداشت.

سیده‌مریم حسینی صحبت‌های خود در این جلسه مجازی را با قدردانی از تلاش‌های اعضای نوجوان انجمن و تاکید براهمیت افزایش سواد بصری آغازکرد و با بیان این‌که عکاسی دارای زبان منحصر به خود است، گفت: توجه به ابعاد «علمی»، «صنعتی» و «هنری» عکاسی بر این امر تاکیددارد.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برهمین اساس نیز از ضرورت دانش‌افزایی در این رشته هنری و افزایش سواد دیداری صحبت‌کرد و به تشریح عوامل تقویت‌کننده آن پرداخت.

وی در همین زمینه به «نقطه»، «خط» و « شکل‌وجهت» اشاره‌داشت و با تاکید بر این که دید مناسب، زمینه تشخصیص و بهره‌گیری از این عناصر را برای ثبت یک عکس با کیفیت فراهم‌می‌کند، افزود: مطالعه و دقت‌نظر در آثار بزرگان عرصه عکاسی نیز نقش مهمی در دست‌یابی به این توان‌مندی‌دارد.

نماینده انجمن عکاسان نوجوان کانون گیلان در همین‌حال، به ارایه نمونه آثار عکاسان مطرح و برجسته پرداخت و ضمن تشریح نکته‌های برجسته عکس‌ها اظهارکرد: افزایش مهارت‌های عکاسی، به ویژه برای نوجوانان، نیازمند بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و تلاش و تمرین روزانه است.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران و اشتراک‌گذاری تجربه‌های سازنده، پایان‌بخش بیست و یکمین گردهم‌آیی اعضای انجمن عکاسان نوجوانان کانون استان در روز دوشنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۰ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =