یازدهمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی برگزار شد

یازدهمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی با ۲ دستور جلسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، بررسی برنامه‌های پیشنهادی دهه فجر ۱۴۰۰ و آسیب شناسی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی عناوین دستورهای این جلسه بودند.

مدیرکل کانون استان در این نشست با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه استانی، رویکرد کمیته کودک و نوجوان را تأکید بر تعامل و هم‌افزایی در برگزاری برنامه‌های مشارکتی بین دستگاه‌های عضو عنوان کرد.

زهرا آب‌سوران بسترسازی مناسب جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه جهت نقش آفرینی خودجوش در برگزاری مناسبت‌ها را از رویکردها و وظایف اجرایی کمیته کودک و نوجوان ذکر کرد.

وی بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به منظور شاداب‌سازی مناسبت‌ها و زمینه‌سازی جهت حضور و مشارکت هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌ها به صورت حضوری و مجازی را از دیگر رویکردهای کمیته کودک و نوجوان بر شمرد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان به برخی از برنامه‌های تدارک دیده شده کانون به مناسبت دهه مبارک فجر در ستاد و مراکز استان اشاره کرد و برگزاری هفتمین فراخوان "کبوتر کوچه ما" با محوریت شهدا را از جمله برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده کانون استان عنوان کرد.  

در ادامه این جلسه، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان از ارسال نامه‌ای به مربیان مراکز کانون استان در خصوص آسیب شناسی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی خبر داد.

طیبه طاحونی گفت: پیشنهادها و نکته‌نظرهای ارزشمندی از سوی مراکز کانون استان در مباحث مربوط به قصه‌گویی از جمله بخش‌های علمی، ۹۰ ثانیه، جستار نویسی و کارگاه‌های جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی به ستاد کانون استان رسید که برخی از آن‌ها از قابلیت کاربردی شدن در جشنواره‌های آتی برخوردارند.

در ادامه، حاضران در نشست به اظهار نظر و ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص دستورهای جلسه پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =