آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان ضامن امنیت و سلامت آینده‌ی جامعه

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان و نوجوانان امانت‌هایی در دست ما هستند که آگاهی‌بخشی به آنان ضامن امنیت و سلامت آینده‌ی جامعه‌ای است که به دست خودشان ساخته خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی کمیته کودک و نوجوان بزرگداشت چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد شهیدان و بنیانگذار انقلاب گفت: شرایط امروز جامعه بسیار متفاوت است با آنچه در گذشته بوده و همه‌ی ما در کودکی و نوجوانی خود آن را تجربه کرده‌ایم.

معصومه هادی سپس با بیان این نکته که: فضای مجازی، که خواسته و ناخواسته فرزندان را به سمت آن سوق داده‌ایم، یکی از مشخصه‌های تفاوت نسل دیروز با امروز است، عنوان کرد: کودکان و نوجوانان در این فضا با حجم گسترده‌ای از آموزش‌ها و اطلاعات مفید و زیان‌رسان آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: فضای مجازی، هم‌چنین، محل حضور هدفمند بسیاری از افرادی است که محتوایی را به اشتراک می‌گذارند تا با کوچک جلوه دادن دستاوردها و تزریق روحیه ناامیدی، کودکان و نوجوانان را دچار درماندگی، بی‌مسئولیتی و بی‌هویتی کنند.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان «سواد رسانه‌ای» را یکی از راه‌های مقابله با این تهاجم، که اصل نظام را نشانه گرفته است، دانست و گفت: کودکان و نوجوانان امانت‌هایی در دست ما هستند که آگاهی‌بخشی به آنان، در کنار آموزش صحیح و پرورش توانایی‌هایشان، ضامن امنیت و سلامت آینده‌ی جامعه‌ای است که به دست خودشان ساخته خواهد شد.

هادی در ادامه با عنوان این عبارت که «اثربخشی» یکی از اصول مهم برنامه‌ریزی است، به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و توضیح کوتاهی در خصوص برخی از ظرفیت‌های کانون و تخصص مربیان آن ارایه داد.

مدیرکل کانون در این بخش از سخنان خود از کتابخانه‌های سیار کانون نام برد که به سبب چابکی، تاثیرگذاری و قابلیت حضور در شرایط و فضاهای مختلف، یکی از موثرترین امکانات کانون برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان در حاشیه‌ی شهرها و روستاهاست که در برنامه‌ریزی‌ها سهم عمده‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی سپس از نماینده‌ی آموزش و پرورش خواست شرایطی فراهم شود که همکاران واحد سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اجرای برنامه‌های خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در پایان گفت: کودکان و نوجوانان باید بدانند چه اتفاق‌هایی افتاده که انقلاب شکل‌گرفته و به پیروزی رسیده و چه تاثیری بر معادلات جهانی گذاشته تا به روشنگری برسند و با آگاهی در برابر چالش‌ها و مسایل گوناگون عکس‌العمل نشان دهند و یا اظهار نظر کنند.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، معاون فرهنگی کانون با تشریح برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان از نمایندگان دستگاه‌ها خواست برنامه‌های خود را ارایه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =