کد خبر: 311935
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
بازدید 445
کنسرت کتاب در کرمان برگزار می‌شود

ایده «کنسرت کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مناسبت دهه فجر اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با مشارکت شرکت صنعتی گل‌گهر سیرجان، ایده «کنسرت کتاب» که ترکیبی از سرود و نمایش است را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به مناسبت دهه فجر اجرا می‌کند.

بنابر این خبر، «کنسرت کتاب» با هم‌خوانی گروهی اعضای دختر انجمن سرود به همراه فرم و بازی‌های محلی اجرا می‌شود و از طریق جذابیت‌های شـنوایی و دیداری، محتوای فرهنگی، بومی و هویت ایرانی را با بهره‌گیری از هنر موســیقی به نمایش می‌گذارد.

همچنین، در این برنامه به معرفی کتاب برگزیده جشـنواره کتاب کودک و نوجوان، «ای میهن من، ایران» که اشـعاری از اسـدااالله شـعبانی و از انتشارات کانون پرورش کودکان و نوجوانان است پرداخته می‌شود.

رهبری این گروه را مسعود نکویی آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر حوزه موسیقی بر عهده دارد و بیش از یک سال است که برای اجرای این برنامه به صورت مستمر با اعضای انجمن سرود کانون کرمان تمرین می‌کند.

کنسرت کتاب به مناسبت دهه مبارک فجر دو اجرای خصوصی در شهر کرمان ۷ بهمن ۱۴۰۰ و  چهار اجرای عمومی در سیرجان در دهه فجر خواهد داشت.

گفتنی است پیش از این احمد دهقانی سرپرست امور اجتماعی و فرهنگی و نرجس بحرآسمانی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، عبدالرضا شیخ‌شعاعی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، احمد وفایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم از اجرای تمرینی ویژه‌برنامه کنسرت کتاب بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =