توصیف ظاهری شخصیت‌ها را دست کم نگیرید

نشست مجازی انجمن داستان آفرینش کانون هرمزگان در ماه دی با حضور سهیل مقیمی نویسنده و از مربیان کانون استان کردستان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با مدیریت معصومه میری مسئول انجمن داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان برگزار شد و دو اثر «النگو» نوشته مریم ضیایی و «او فرق‌ها را دوست دارد» نوشته فاطمه زاهدانی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سهیل مقیمی در بررسی این داستان‌ها اهمیت شروع مناسب داستان، دست‌کم‌نگرفتن توصیف ظاهری شخصیت‌ها، فضاسازی خوب، توصیف حالت‌های شخصیت‌ها و پیچیده‌کردن آن‌ها و تسلط کافی بر زبان داستان، نقش راوی در روایت سیال و روان و  اشاره به پوشش‌ و گویش‌های بومی برای دلنشین کردن داستان را به نوجوانان یادآور شد.

وی سپس با تحسین داستان «النگو» و «او فرق‌ها را دوست دارد» اظهار کرد: دو داستان ارسالی از انجمن داستان هرمزگان فوق‌العاده زیبا بود؛ فرهنگ هرمزگان غنی و پربار است و نویسندگان توانمندی دارد.

مقیمی افزود: دیالوگ‌ها در جهت شخصیت‌پردازی به خوبی به کار آمده بود. شخصیت‌ها پویا و پر از کنش و واکنش بودند و این داستان را خواندنی می‌کرد.

در این نشست انیس موحدی، نسرین نوری‌زاده و فرشته خرم، داستان «النگو» و الینا باقری، اسرا فرد و معصومه نیلاد داستان «او فرق‌ها را دوست دارد» را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =