مرکز تخصصی هنر در بشرویه خراسان جنوبی افتتاح شد

همزمان با چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی مرکز تخصصی هنر را افتتاح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین افتتاحیه این مرکز همزمان با ششمین روز از دهه فجر با حضور مسوولان استانی و مدیران کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی برگزار شد.

طاهره حمیدی مدیرکل کانون استان در این مراسم هدف از ایجاد مرکز تخصصی هنر در کانون پرورش فکری بشرویه را کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با ایجاد این مرکز کودکان و نوجوانان هنرمند شهرستان به‌صورت تخصصی فعالیت‌های هنری از قبیل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، صنایع دستی و بومی محلی و... را آموزش می‌بینند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بر اساس نیازمندی‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان این شهرستان، امکانات و مربیان لازم جهت شکوفایی بیشتر این استعدادها و ارتقای توانایی‌های هنری در سطوح مختلف را فراهم کنیم تا زمینه کارآفرینی آنان ایجاد شود.

مدیرکل کانون خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در زمینی به مساحت ۱۳۵ متر مربع عنوان کرد.

در حاشیه افتتاح این مرکز، نمایشگاهی از آثار کتیبه‌های سفالی تولید شده توسط کودکان و نوجوانان در کارگاه سفال و نمایشگاهی از مدال‌ها و موفقیت‌های اعضای این مرکز در مسابقات ملی و بین‌المللی و منابع مطالعاتی در خصوص هنر به نمایش گذاشته شد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم کتاب «مسافربهشت» با محتوای معرفی شهیده نوجوان «نسترن خسروی» در محل سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه رونمایی شد. این کتاب نوشته «فروغ بهداد» است و تصویرگری آن را «منیره صفری» عضو ارشد مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =