بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» برگزیده شدند

رتبه‌های اول و سوم نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران در بخش اسباب‌بازی به اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره فیروزه که هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب برترین کالاهای فرهنگی و اسباب‌بازی برگزار می‌شد امسال با رویکرد جدید از سوی تمامی استان‌ها با مسوولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ‌در هر ۳۱ استان با دربرگیری رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی و برگزار شد.

بر همین اساس، امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جشنواره را در دو بخش جداگانه اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای تولید شده برگزار کرد.

هیأت داوران نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» را حائز دریافت رتبه اول و سوم این رویداد معرفی کرد.

بر اساس رأی هیأت داوران، بازی رومیزی «حامی ایمنی» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موفق به دریافت رتبه اول بخش اسباب‌بازی به خاطر نگاه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ همکاری، همیاری و مشارکت شهروندان در مسائل شهری و اجتماعی، طراحی فرایند مناسب بازی، تصویرسازی مناسب از پاسداشت اقدام‌های ارزشمند قشر آتش‌نشانان شد.

این بازی که از سوی شهاب محسنین طراحی شده، کودکان و نوجوانان را با ماموریت‌ها و وظایف تلاش‌گران این عرصه آشنا می‌کند.

همچنین سرگرمی «طوطی و بقال» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه دواره (خانه طراحی ایده) نیز رتبه سوم بخش سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها برای توجه ویژه به ادبیات فاخر و متون کهن فارسی، فرایند خلاقانه بازی و ارتباط مناسب بین نسل‌های مختلف، دریافت کرد.

سرگرمی «طوطی و بقال» بر مبنای حکایتی از دفتر اول مثنوی معنوی اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر قرن هفتم هجری قمری است. این محصول با طراحی عماد ارغند حاصل تحقیق و پژوهش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری در قالب پروژه ادبیات متون کهن فارسی تولید شده است.

بر اساس این خبر، در مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران، دو لوح سپاس از سوی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عماد ارغند مدیر مجموعه دواره اهدا شد.

در این لوح‌های سپاس آمده است: چشم‌انداز روشن توسعه ایران اسلامی نیازمند سعی و کوشش انسان‌های متعهد، متدین و اندیشمند خواهد بود. عرصه کار و تلاش فکری و عملی تجلی اراده انسان‌هایی باعزم پولادین در راه اعتلای همه جانبه کشور است. در این میان فعالیت‌های ستودنی آن مجموعه قدمی در راستای تولید و مصرف محصولات فرهنگی ایرانی‌-اسلامی است.

در ادامه این لوح‌ها نوشته شده است: با شوق و افتخار در سالی که مزین است به اسم «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ضمن تشکر از حضور در «نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران» که به همت تشکل‌های مردمی تخصصی و پشتیبانی این اداره کل برگزار شد، کسب رتبه‌های نخست و سوم در بخش اسباب‌بازی را به شما تبریک عرض می‌کنم.

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، آیدین مهدیزاده دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد و رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و علی حسینی سرپرست کانون استان تهران در مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =