وبینار سراسری مدیران کانون زبان ایران برگزار شد

وبینار سراسری مدیران کانون زبان ایران با حضور رییس کانون زبان ایران، معاونان و جمعی از مدیران این مجموعه آموزشی روز ۹ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت کسب و کار، رونمایی از آزمون آنلاین و سامانه پشتیبانی و... از بخش‌های مختلف این وبینار یک روزه بود.

چهار کارگروه بهره‌وری منابع انسانی، ساماندهی مراکز، توسعه مخاطبان و تبلیغات و اطلاع‌رسانی پیش از برگزاری این وبینار تشکیل شد و دبیران این کارگروه‌ها نتایج به دست آمده را مطرح کردند.

در کارگروه بهره‌وری منابع انسانی، بازنگری نظام انگیزشی کارکنان و ساماندهی نیروی انسانی، در کارگروه ساماندهی مراکز، ساماندهی فضاهای فیزیکی و اجرای طرح آمایش مراکز، در کارگروه توسعه مخاطبان، چالش‌ها و فرصت‌های جذب مخاطب و راهکارهای توسعه مخاطبان و در کارگروه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ارائه مدل‌های نوین تبلیغاتی و خدمات نوین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

سال آینده شاهد اوج شکوفایی کانون زبان در برنامه‌ها خواهیم بود

مدیرعامل کانون پرورش فکری در بخشی از وبینار مدیران کانون زبان اظهار داشت: همراهی شما عزیزان در عملیاتی شدن برنامه‌های کانون زبان با توجه به این که دو سال گذشته را با محدودیت‌هایی که بیماری کرونا به وجود آورد و فرآیند آموزشی را با شوک بسیار شدیدی روبرو کرد، قابل تقدیر است.

مهدی علی‌اکبرزاده ادامه داد: بعد از دو سال تلاش و کوشش و به‌روزرسانی برنامه‌ها متناسب با شرایط روز و اقتضاءهایی که باید به آن توجه می‌شد نتیجه داد. به نظر من کانون زبان به نقطه مطلوبی که مد نظر بوده نزدیک شده و در سال آینده شاهد اوج شکوفایی این مجموعه در برنامه‌های خود خواهیم بود.

وی افزود: در مدت کوتاهی که آقای کیانی مدیریت این مجموعه مهم و تاثیرگذار آموزشی در کشور را بر عهده گرفته‌اند شاهد تحولات خوب و اثرگذاری در فرآیند برنامه‌های آموزشی کانون زبان بوده‌ایم؛ اما نباید توقع داشته باشیم که این تحولات سریع صورت بگیرد زیرا این تحولات در یک فضای آموزشی با عنوان کانون زبان ایران نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و پایه‌ای است. این مهم از همان روزهای اول در برنامه‌های کانون زبان دیده شد و با همراهی همه شما عزیزان در حال انجام است.

خوداتکایی در برگزاری آزمون‌های آنلاین نشانگر توانایی بالای همکاران

کانون زبان ایران در ترم جاری، برگزاری آزمون‌های آنلاین خود را - که پیش از این در دست پیمانکاران خارج از سازمان بود - با اتکاء به ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص داخلی برعهده گرفت و این امر باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های این مجموعه و افزایش رضایت‌مندی کاربران وزبان‌آموزان شد.

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون در این زمینه خوداتکایی کانون زبان در برگزاری آزمون‌های آنلاین را یکی از مهمترین اقدام‌هایی که در این حوزه انجام شده دانست و گفت: این اقدام، کاری مهم و قابل توجه بود، خوشبختانه دانش و توانایی همکاران بسیار بالا و قابل اتکا بود و توانستند به خوبی این اتفاق مهم را به ثمر برسانند.

وی ادامه داد: در آستانه مبعث پیامبر(ص) لازم است برای این خوداتکایی، تبریک ویژه به همه شما عزیزان داشته باشم و به این همت والای شما آفرین بگویم، این موفقیت نشان دهنده این است که اگر بخواهیم می‌توانیم و این خواستن، اراده کردن و به دانش و توانایی خود اتکا داشتن قطعا می‌تواند ما را در همه زمینه‌ها موفق و پیروز کند.

مدیرعامل کانون یادآور شد: هر چه کانون زبان برنامه‌هایش را پویاتر، قوی‌تر، کامل‌تر و دقیق‌تر از طریق شما عزیزان اجرایی‌ کند اثرات ناشی از آن به شما، مرکز و زبان‌آموزان، مدرسان و تمامی افرادی که با شما در ارتباط هستند انتقال می‌یابد.

علی‌اکبرزاده به برخی از اقدام‌هایی که در حوزه نیروی انسانی در کانون زبان انجام شده اشاره کرد و گفت: این اقدام‌ها گواه بر این است که کانون زبان یک مسیر علمی را شروع کرده و با پشتوانه علمی، اقدام‌های خود را به ثمر می‌رساند. زمانی که فعالیت‌ها و اقدام‌ها علمی باشند همه چیز از جمله محتوا، مخاطب، برنامه‌ها، فضا، امکانات، چگونگی اجرا و... در نظر گرفته و باعث می‌شود تا کار قابل نتیجه‌گیری باشد. نهایتا می‌توانیم نتیجه آن چه که برایش برنامه‌ریزی شده است را ببینم و براساس نتیجه و بازخوردهایی که می‌گیریم، برنامه‌ها، تحولات و اتفاق‌های جدید را محقق سازیم.

به گفته علی‌اکبرزاده، دنیا در حال پیشرفت است و ما باید با این پیشرفت هماهنگ بوده و متناسب با اقتضاء‌ها و شرایطی که برای ما تعریف و برنامه‌ریزی می‌شود در تمام فرآیندهای آموزشی به سمت جلو حرکت کنیم.

وی به مدیران توصیه کرد که در زمینه فعالیت‌های خود با مدیران کل کانون پرورش فکری در تعامل باشند و افزود: برخی اوقات از مسیر کانون پرورش فکری می‌توانید بسیاری از مشکلات از لحاظ فضا، تبلیغات، تعامل با بخش‌های اداری و ستادی در داخل استان را حل کنید.

مدیرعامل کانون پرورش فکری در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: انتظار دارم که در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ یک خانه تکانی در فرآیندهای کاریتان نیز داشته باشید. نگاه کردن به آن‌چه که داشتیم و بازنگری آن چیزهایی که نیاز داریم در سال ۱۴۰۱ آن‌ها را براق، تمیز و تازه ببینیم، بسیار مهم است. اگر فضای فیزیکی را خانه تکانی می‌کنیم، فضای کاری‌مان را نیز از لحاظ برنامه‌ها و محتوای کاری غربالگری، خانه تکانی و غبارروبی کنیم. طبیعت به ما درس می‌دهد و ما دوست داریم وقتی طبیعت دوباره زنده می‌شود فعالیت‌های ما نیز با طراوت، شاداب و زیبا توام با گل‌های بهاری باشد. اگر آغاز به این شکل باشد نه تنها نوید سالی خوب، بلکه نوید یک قرن خوب را به ما خواهد داد. ما با مطالعه قرن گذشته و اتفاق‌هایی که در آن افتاده است انشاالله قرن جدید را به گونه‌ای دیگر، با شرایط و اتفاق‌هایی بهتر و اراده‌ای مصمم‌تر شروع خواهیم کرد.

کانون زبان ایران به سمت مرجعیت منطقه‌ای پیش می‌رود

رییس کانون زبان ایران در ابتدای وبینار مدیران این مجموعه آموزشی، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، پیامبر را مظهر عدالت، اخلاق و شجاعت عنوان کرد و افزود: از همه ما انتظار می‌رود که در فعالیت‌های سازمانی با توجه به آموزه‌های دین مبین، سلوک، رفتار و شیوه‌های مدیریت حضرت رسول باشیم و با غمخواری یکدیگر و غمخواری سازمانی، غمخوار فرزندان جویای مهارت‌های زبان‌آموزی باشیم که در عین حال می‌تواند با مهارت‌های زندگی، شهروندی و تربیتی آغشته شود.

غلامرضا کیانی، شعار محوری همایش را «آینده سازمان: پایداری و توسعه در سایه بهره‌وری سازمانی، کیفیت محوری و کارآمدی کسب و کار بنیان» عنوان کرد و افزود: در این وبینار قرار است علاوه بر گفت‌وگو در خصوص این شعار، همه اعمال، اقدام‌ها و برنامه‌های سال آینده ما بر مبنای کلیدواژه‌های پایداری، توسعه، بهره‌وری سازمانی، کیفیت محوری و کارآمدی با قید کارآمدی کسب و کار بنیان شکل بگیرد.

وی سپس تصویری از آن‌چه که طی دو سال گذشته سازمان با آن روبرو بوده است را از منظر شرایط و اقتضاءهای آن ارائه و سپس تصویری از سازمان در دو سال آینده با سه نقشه عدم تغییر با توجه به حفظ وضع موجود سیاست‌های مرتبط، چگونگی وضع مطلوب در سیاست‌های آتی و وضع ممکن و راهبردهای‌های مرتبط ارائه کرد.

کیانی گفت: سازمان ما از شوک نگران کننده سال ۹۹، به شرایط نسبتا پایدار در سال ۱۴۰۰ رسیده و اگر ما برای دو سال آینده در عمل به سیاست‌های بهره‌ورانه به اجماع برسیم و در عمل اقدام‌هایمان را حول محورهای سیاست‌ها دنبال کنیم، سازمان به نقطه مطلوب خود خواهد رسید. ما یک سازمان کسب و کار بنیاد هستیم، باید خود اتکا باشیم و باید بخشی از اتکا سازمان بالادستی‌مان نیز باشیم.

وی مدیران، کارکنان و به‌ویژه مدرسان را شرکای راهبردی سازمان دانست و اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که به نیازهای این شرکای راهبردی تا جایی که برایمان مقدور است توجه کنیم.

رییس کانون زبان همچنین سیاست‌های ضروری وضع ممکن در دو سال آینده را نقطه تمرکز سازمان عنوان کرد و آن را در محورهای آموزش و آزمون –عمدتا- مجازی، سیاست‌های تجمیع و ادغام مراکز، سیاست‌های توسعه مراکز و ارائه خدمات، سیاست‌های منابع انسانی در سطوح مدیریتی، مدرسان و کارکنان، سیاست‌های برنامه درسی و محتوای آموزشی، سیاست‌های برنامه‌های عملیاتی ستاد و صف و سیاست‌های ارزیابی محوری و کیفیت‌مداری فناورانه و بهره‌ورانه تشریح کرد.

کیانی خاطرنشان کرد: انتظار من از مدیران این است که اگر می‌خواهند شریک راهبردی کانون زبان بمانند باید مصداق رُحَمَاء بَیْنَهُمْ باشند، از دل این عبارت است که تعلق سازمانی، عشق به سازمان، غمخواری سازمانی و همخواهی به وجود می‌آید.

رییس کانون زبان ادامه داد: یقین دارم که اگر تعامل‌های ما با بدنه بیشتر شود، خلاقانه‌تر و بهتر می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و با اجماع عقلی به موفقیت روزافزون برسیم. سازمان برای تصمیم‌گیری نیاز به گفت‌وگو دارد و مدیران باید تبدیل به رهبران آموزشی، رهبران کسب و کار بنیاد و مبلغ و نمایانگر کیفیت و توسعه و بهره‌وری باشند.

وی در بخش پایانی سخنانش افزود: با این رویکرد کانون زبان بر قدرت مرجعیت ملی خود خواهد افزود و در آینده، به سمت مرجعیت منطقه‌ای پیش خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =