کد خبر: 313016
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
بازدید 171
تربیت نیروی انسانی فتح‌الفتوح حوزه فرهنگ است

نشست مشترک شورای معاونان آموزش و پرورش با مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، رضا رضایی مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان و احمد دهقانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از اداره‌کل و مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ بازدید و در نشستی با توضیحات کارشناسان فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون را مرور کردند.

بنابر این خبر، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه هر دو مجموعه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش هستند و جامعه هدف یکسانی را پوشش می‌دهند بیان داشت: «هیچ بازویی برای آموزش و پرورش مثل کانون پرورش فکری نخواهد بود و قطعا ما برای همکاری نیازی به امضای تفاهم‌نامه نخواهیم داشت.»

وی همچنین نزدیکی و همکاری این دو مجموعه را باعث خدمت‌رسانی بهتر به مخاطبان مشترک دانست و افزود: بنا به گفته مقام معظم رهبری که تربیت نیروی انسانی را فتح‌الفتوح در حوزه فرهنگ می‌دانند، مهمترین رسالت کانون را هم تربیت نیروی انسانی نامید.

احمد دهقانی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز خود را فرزند و پرورش یافته کانون دانست و بیان کرد: موقعیت کانون، موقعیت یک دستگاه آزموده فرهنگی است که قطعا آموزش و پرورش اثرش را در رفتار و اهداف سازمانی آن خواهد دید. مسئله فرهنگی در کانون صرف یک رفتار گذرا برای دانش‌آموز نیست بلکه رفتار آزموده‌ سازمان‌یافته‌ای با ورودی، فرایند و خروجی مشخص است و ما مهمانان کانون امروز با علم به این شناخت لازم است از این مجموعه با تجربه حمایت کنیم.

این در حالی است که، رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، فرصت پرورش نسل پویا و پر جوشش و خروش آینده‌ که قرار است سکان اداره این کشور را بر عهده بگیرند را در اختیار دانست و ذکر کرد: ظرفیت آموزش و پرورش در سراسر استان در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود تا با تولید محتوا و مطالبی ناب چون اقتدار جمهوری اسلامی، فداکاری و پشتکار و ... به بچه‌ها خدمت‌رسانی شود.

در ادامه این نشست نجمه‌خاتون خداترس معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ۴۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار، پستی و مکاتبه‌ای کانون استان را معرفی و با نمایش کارایی سایت kpf.ir فعالیت‌های حضوری و مجازی کانون را تشریح کرد.

خداترس انجمن‌های تخصصی قصه‌گویی، نجوم، شعر، داستان، سرود، هنرهای نمایشی و عکاسی که از مجموعه فعالیت‌های آفرینش‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند را گام بعدی کارگاه‌های تخصصی کانون و مرحله تولید اثر ذکر کرد.

این درحالی است که، معاون فرهنگی کانون استان با نمایش چند نمونه از تولیدات کانون استان چون مجموعه قصه‌های «یاور»، مجموعه قصه‌های «بزرگ‌راه» و مجموعه معرفی آیین‌های عاشورایی استان با عنوان «آیین آیینه»، آمادگی کانون برای تولید محتوای مناسب کودک و نوجوان و انتشار در شبکه شاد را اعلام کرد.

همچنین معرفی جشنواره قصه‌گویی و مراکز فرهنگی‌هنری سیار شهری و روستایی از سوی زهره ده‌یادگاری کارشناس آفرینش‌های فرهنگی انجام شد و فعالیت کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی و بخش مکاتبه‌ای را سمیه یاوری کارشناس مسئول و طیبه شجاعی کارشناس آفرینش‌های ادبی بر عهده داشتند.

بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ و کارگاه‌های حضوری و مجازی این مرکز و آسمان‌نمای سیار و آشنایی با فعالیت‌های انجمن نجوم و دیدن دو اجرای گروه سرود پایان‌بخش نشست شورای معاونان آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =